Gjest Madolyn Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Når vi blander 50/50 med vann og pulver, som det står på pakka, så blir jo "grøten" så tynn at den ikke engang kan kvalifiseres som velling... Helt håpløst å gi med skje, og gutten nekter flaske.. What to do? Kan vi blande i mer grøtpulver eller tilsette mindre vann? Eller må vi over på et annet grøtmerke/purè for å oppnå noe annet enn vanntynn "fast føde"?
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 Hei hei, vet ikke hva som er "rett", men her blandet vi det med litt mindre vann og litt mer pulver, vet ikke het hvor mye av hva, tok det på øyemål, det var fortsatt nok så flytende, men det rant litt tregere, om du skjønner
littlefairy Skrevet 10. august 2011 #3 Skrevet 10. august 2011 hmm den er jo litt tynn i starten, men det hørtes jo voldsomt tynt ut da... hehe. Jeg har ikke vært så nøye med hva det står på pakka, har blanda den mengden vann det står og så tatt i så mye pulver til jeg syns den er tjukk nok =)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 Bland den slik du mener er best for din baby. Jeg foretrekker den ganske tynn i starten. Babyen er jo vant til flytende føde...
littlefairy Skrevet 10. august 2011 #5 Skrevet 10. august 2011 kom på en ting til, apropo risgrøten, syns den må røres en del i forhold til andre grøter før den tjukner forresten, bruker gaffel og rører en stund så tjukner den litt mer hvertfall:)
Honningmelon Skrevet 10. august 2011 #6 Skrevet 10. august 2011 Minsta har begynt med litt smaksprøver på grøt, og jeg følger ikke det som står på pakka. Vet ikke hva som står der en gang Blander til jeg syns den er passe tykk/tynn. Blandet som det passet meg best når de to eldste fikk grøt og.
Gjest Madolyn Skrevet 10. august 2011 #7 Skrevet 10. august 2011 Haha, er jo nesten pinlig det her.. For jeg syns jo at grøten var litt tykkere i starten.. Gutten fikk grøt igjen i kveld, og det er rett opg slett spyttet/sikkelet hans som gjør at grøten blir til en tynn suppe.... Han er jo så ivrig; spreller med armer og bein, gaper og koser seg og får en enorm spyttsekresjon... Så når jeg samler opp grøten som renner nedover haken så får jeg med 50/50 grøt og spytt tilbake i avent-hetta jeg bruker som grøtbolle.. Så derfor ble det helt vanntynt på slutten.. *rødme* hehe... Bra at gutten liker grøt da hvertfall, hyggelig med et lyspunkt nå og da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå