Hobbiten Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Har svangerskapsdiabetes og går på insulin og var på kontroll for ca 1 uke siden, var da 32 + 1. Fikk beskjed om ca vekstavvik på + 30 %. Det var visst litt vanskelig å måle da hun ligger langt ned i bekkenet. Lurer på hvor stor hun kan bli selv om blodsukkeret er kontrollert nå.... og om dette vil gjøre at jeg blir satt i gang før termin, eller på termin. Noen som vet?
Mamma i lykkerus Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 Jeg vet ikke noe sikkert, men vi var på ul forrige fredag. Da sa jordmor at han var tjukk rundt magen, men de klarte ikke måle hodet siden det lå så langt nede. Han var visstnok 9 dager større enn han skulle. Jeg har ikke påvist sv.skapsdiabetes, men fikk streng beskjed om å holde meg unna juice, frukt og sukker resten av svangerskapet. Hun sa at han mest sannsynlig ikke kom til å ligge i magen helt til termin og vi kunne forberede oss på at han kom før.
eam Skrevet 10. august 2011 #3 Skrevet 10. august 2011 Ikke for å ta gleden fra deg, men jordmor sa også til meg at jenta mest sannsynlig kom før termin siden hun var så stor - hun kom 8 dager etter termin.... Uansett best å være klar tidligere, men ikke begynn å håpe på at han kommer tidligere
Umulius11 Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 Hei. Jeg har også svangerskapsdiabetes, men har ikke hatt behov for insulin. Har vært på 7 vekstestemeringer de siste ukene og babyen er helt perfekt størrelse. Har termin nå på søndag, og skal settes i gang på mandags morgen hvis babyen ikke kommer selv i helgen;) Jeg fikk beskjed om at ingen med svangerskapsdiabetes går over tiden, så du blir nok satt i gang ved termin. Hvis babyen din vokser mye blir du nok satt i gang før;) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå