♥ 3 gull på vei♥ Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Jeg går ut i permisjon om 2 uker Jeg har vært sykemeldt 50% siden mai og fått sykepenger fra NAV. Fra 01.08.2011 gikk jeg derimot opp kraftig i lønn og arbeidsgiveren har levert inn innteksgrunnlag for foreldrepenger etter den nye lønnen min. jeg er forsatt sykemeldt og vet at jeg taper penger nå i august siden sykepengene er etter den gamle lønnen. Spørsmålet mitt er blir foreldrepengene beregnet etter sykepengegrunnlaget dersom jeg går sykmeldt fram mot fødsel/permisjon eller fra den nye lønnen min? Nå har jeg fått 2 ulike svar fra NAV en sa at det ikke spillte noen rolle foreldrepengene ville bli beregnet ut fra ny fast lønn, mens jeg nå fikk beskjed om at jeg minst måtte være friskmeldt og arbeidsfør i en dag før fødsel/permisjon for at den nye lønnen skulle være grunnlaget! veldig forvirrende, hva skal en forholde seg til? kan man få ny sykemelding fra fastlegen ( har allerede fått 50% fram til permisjonen starter ) Det er snakk om ganske mange tusen i mnd og vil jo ikke gå glipp av de i permisjonstiden! enn hvis babyen kommer for tidlig? NAV er bare og bli oppgitt over, vet ikke hvem jeg skal stole på! Håper noen av dere kan gi meg svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå