Guttemamma_73 Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Da går det mot fødsel i morgen. Jeg er 9 dager over i dag og har vært daglig på sykehuset til kontroll på grunn av langsom vannavgang. På grunn av infeksjonsfare settes jeg i gang i morgen, jeg ville uansett blitt satt igang på fredag på grunn av overtid. Gruer meg litt til igangsetting. Er det noen som har erfaringer med igangsetting her? De to forrige fødslene har startet av seg selv. Uansett ikke lenge til at lillegutt kommer ut nå :-)
monica82 Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 Så spennende at du skal settes i gang i morgen! Jeg ble satt i gang forrige gang (var da førstegangsfødende). Jeg tror det varierer veldig hvordan fødselen utvikler seg ved igangsetting, men hos meg ble det en intens og kjapp affære. Jeg hadde overhodet ingen modning, så jeg forberedte meg på en lang fødsel. Etter første tablett var det fremdeles ingen tegn til modning, så legen sa at vi prøver én til i dag, og så tar vi pause til i morgen. En liten stund etter at jeg fikk andre tablett gikk vannet, og riene var plutselig i gang. Egentlig føltes det mer som én lang ri, i og med at jeg nesten ikke hadde pause mellom dem. 1-2 timer etter at vannet gikk hadde jeg plutselig full åpning, og en stund etter var jenta vår ute:) Intenst, men greit å bli raskt ferdig også Tror ikke det er vanlig at det går så fort når det ikke er noen modning i utgangspunktet.
abella Skrevet 10. august 2011 #3 Skrevet 10. august 2011 Min første fødsel var igangsatt 14 dager over termin og ble en drømmefødsel! Var ikke moden i det hele tatt. Fikk 1 modningstablett og ventet noen timer. Plutselig kom den første rien og den var kjempeintens! Det gikk veldig fort i svingene og 2 timer etter første rie hadde jeg full åpning. Pressriene var imidlertid ikke særlig effektive og siden babyen hadde litt lav fosterlyd ble jeg også satt på drypp. Jeg merket egentlig ingen forskjell med dryppet, men babyen kom da i hvert fall ut... :-) Totalt tok fødselen 5 timer, så det var intenst, men hadde masse overskudd igjen da fødselen var over og var egentlig ikke sliten i det hele tatt. Måtte bare sy to pyntesting. Så min opplevelse av igangsatt fødsel er utelukkende positiv! Lykke til, håper det går bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå