Gå til innhold

Bestemor omtaler seg selv som "mamma" når hun prater til dem..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, akkurat som det står skrevet er det som skjer når vi er hos foreldrene mine !! Jeg kjenner jeg får helt mark.. Når hun prater til barna mine sier hun feks; "Kom skal mamma hjelpe deg, eller ja, men mamma sa det var ok" e.l Hun er faktisk ikke min mamma heller, hun er gift med faren min bare, men har jo vokst opp med henne hele livet, men allikevel? Jeg har spurt henne hvorfor i alle dager hun sier sånn, men da bare ler hun og sier hun glemmer seg, eller andre unnskyldninger.

Jeg syns ikke dette er greit i det hele tatt og jeg syns hu undergraver meg som faktisk er mamma når hu bare blåser meg av banen, foran barna og sier at det ikke gjør noe? Ungene reagerer de også, som oftest med at de sier "å, Bestemor, du er jo ikke mamman min, sa du feil?" :-p Mens andre ganger ser de på meg med et stort spm. tegn i ansiktet.

Hva syns dere om dette? Syns dere det bare er og overse, eller hadde dere sagt noe ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, ser jeg har postet dette på litt feil side :-/ Passer nok bedre på skravlesiden ;)

Skrevet

Jeg skjønner godt at du reagerer - dette høres ikke normalt ut. Mitt råd er at å ta dette opp med henne og fortell at du og barna reagerer på dette, selv om det virker uskyldig fra hennes side. Be om at hun respekterer ditt syn på dette. Det er også fint om hun kan si hva hun ønsker at barna kaller henne (bestemor, mor, dadda, hennes navn....) slik at dere er enige om hva hun skal kalles fremover.

Hadde hun fortsatt å ignorere dine synspunkter så bør du ta en prat med din far. Dette hadde jeg ikke funnet meg i iom at dette påvirker samværet med henne.

Lykke til.

Skrevet

Takk for svaret =) De kaller henne Bestemor til vanlig og hun bruker også det navnet selv innimellom, men så "glemmer" hun seg som hun sier da veldig titt og ofte og kaller seg mamma ;) Jeg skal ta dette opp med henne og da når vi er helt alene sånn at hun kanskje tar det litt mer alvorlig fra min side også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...