FrøkenSnellen Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Min lille engel er straks 8 mnd og elsker puppen til mamma, spesielt om natta!! På dagtid spiser hun grøt til frokost og lunsj, middag og grøt til kvelden igjen. Ammer henne ca to ganger på dagtid. Hun sover to lurer i løpet av dagen på ca tre timer tilsammen. Jeg legger henne for natta kl halv sju og da får hun også pupp. Så begynner puppe- maraton!! Da våkner hun ca annenhver time, noen ganger går det tre timer, og vil ha pupp. Og dette pågår helt til hun står opp ved sekstida!!! Har reist bort endel kvelder for å la pappa'n ta avvenning. Hun raser og er sint, men sovner etterhvert, men våkner ofte med nye raserianfall. Roer seg ikke helt før jeg er hjemme igjen og gir henne pupp. Av hensyn til storesøster på 3 år, så har vi ikke tatt kampen med avvenning gjennom hele natta. Storesøster kommer som regel inn til oss i løpet av natta. Kjenner nå at jeg er desperat etter søvn!!! Tips, trøst?? Takk
helene0: jan09+jun11 Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 Tror nok jeg ville gjennomført nattavvenningen. Hun er jo stor nok og spiser nok på dagen til at hun klarer seg fint gjennom natten uten mat. Uten at jeg kjenner dere vil jeg tro at hun våkner mest pga kos, ikke noe galt i det altså Om du vil ta hensyn til 3 åringen kan jo pappan reise bort med babisen eller du kan ta med deg 3 åringen ut en helg eller så. Ofte tar ikke avvenningen mer enn 2-4 netter, så etter en helg hver for dere er nok mye av jobben gjort.
FrøkenSnellen Skrevet 10. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2011 Ja, det er nok helt sikkert kosen. Trenger liksom den lille supen med pupp før hun sovner igjen. Hun spiser bra, utenom til frokost, men da er hun sikkert mett pga ammingen om natten Har også lyst til å ha henne på annet rom, men da må hun dele med storesøster. Kanskje vi skal låne bort storesøster til farmor og farfar til helgen og ta en avvenningshelg.... Kjenner jeg gruer meg
helene0: jan09+jun11 Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 Det er tøft når det står på, men belønningen (sist for oss ihvertfall) var en veldig mye mer fornøyd baby og en uthvilt mor Lykke til
FrøkenSnellen Skrevet 11. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2011 Da var første natt unnagjort. Gikk egentlig ganske greit. Ikke så veldig mye skriking, men bysset henne endel slik at hun ikke skulle skrike seg opp og vekke storesøster. Redd at jeg har skapt en ny uvane med byssing... Hun fikk pupp halv elleve når jeg skulle legge meg og fem i dag tidlig. Blir spennende å se hva denne natten bringer. Fit for fight
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #6 Skrevet 11. august 2011 Skulle du ønske ungen din var like flink som min, og sov 14 timer i strekk hver natt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå