smxl Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Hva skjer på overtidskontroll på sykehus? og hva er stripping?
Lykkeliten♥♥♥ Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 Hei. Var på overtidskontroll igår og var med på følgende: Jordmortime med de vanlige undersøkelsene som sjekk av urin,blodtrykk og måling av sf-mål.Lå også med et ctg-belte i 20 min for å måle barnets hjerterytme.Jeg ba om å få sjekket modning og ble i tillegg strippet(hennes forslag). Stripping er tøying av livmorhalsens åpning,gjøres ved at jordmor stikker inn hånda og røsker i hinner inni der.. Ubehagelig og vondere jo mer umoden man er. Etterpå var det time med overlege for å foreta ultralyd og ta babyens mål.Da dette var gjort,ble det vurdert og bestemt dato for igangsetting,ut ifra min og babyens helsetilstand.Fikk også god informasjon om hvordan dette gjøres. Hadde på forhånd fått beskjed av jordmor at jeg måtte forberede meg på at de ville kunne sette i gang fødsel samme dag om de fant tegn på mistrivsel hos babyen eller rusk på prøvene,men tror det er lurt å ha is i magen og heller forberede seg på hele overtidsperioden.Er så kjedelig å bli skuffa.Fødebagen ligger uansett klar i bilen:)
smxl Skrevet 10. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2011 takk for svar:) forberedt på igangsetting nå, skikkelig ulogisk siden det er 4. dag over termin, så sjansen for spontan fødsel i realiteten er større enn noen gang! Har kontroll i overmorgen på morgenen. Alt er vel normalt med babyen ,fordi jeg kjenner godt med bevegelser. men mor er sliten og lei.... Bekymrer meg også, kjenner etter liv hele tiden. Hadde tøff fødsel sist, som tok på barnet og meg. Så nå tror jeg at jeg vil prøve å be om å bli satt i gang på fredag hvis ikke noe skjer naturlig! Meen, det er ikke rutine på sykehuset her å sette i gang en uke over, slik som det er noen steder.=/ så jeg blir vel skuffa ;p Lykke til!=)
Lykkeliten♥♥♥ Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 Ja,jeg håpte også på å bli satt igang siden mini her har ligget i seteleie og i teorien kan snu seg tilbake i den stillingen siden han nekter å feste seg i bekkenet.Men mest av alt fordi man er lei,ja!Rart hvordan noen få dager til eller fra teller så mye i innspurten,hehe. Her er 11 dager grensa for å bli satt i gang og hun presiserte at det nå var fullt på fødeavdelingen faktisk.Måtte de nybakte skynde seg ut igjen til imårra..!Men i og med at alt var bra med babyen tross litt lite fostervann(lite fostervann er normalt m tanke på at man er på overtid),så de ingen grunn til å sette i gang noe igår. Heldigvis syntes de at torsdager er en "bedre" dag å sette meg i gang på enn en fredag,derfor ble det det:) Ønsker deg lykke til på fredag og håper du får en bedre fødselsopplevelse denne gangen:)
smxl Skrevet 11. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2011 er her enda! men trodde ting skulle skje inatt... sammentrekninger store deler av dagen og natta, frøs og var uvel.. varte til i to-tiden, da sovnet jeg. Og i 6 tiden var det ikke sammentrekninger lenger. Nei, er foreberedt på ballonger, stikkpiller, drypp og full pakke....jeg tenkte ogsåå at de kanskje ikke setter i gang i helgen med mindre de må. Blir spennende, tror det blir en laaaang natt i natt hvis jeg ikke går i fødsel av meg selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå