Gå til innhold

"WOW" Så svæææær du er, nå har du vel ikke lenge igjen??" ....... NEEEI, jeg har tre mnd igjen!!!

Anbefalte innlegg

Jeg er drita lei av denne type kommentarer!!! Argh....... GRRRR!!

Ja, jeg veit jeg er stor. Sprenger skalaen på det Helsekortet for gravide. Dette er mitt tredje svangerskap...

Kan ikke folk tenke seg litt om? Personlig, det jeg synes er ekstra vanskelig, er at jeg i mitt forrige svangerskap, endte så altfor tidlig. Dvs uke 22, junior var alvorlig syk.... Så gikk det bare seks mnd før jeg ble gravid på nytt igjen.. Det er jo ikke såååå lenge siden jeg var gravid da..

Også for de som ikkje kjenner til denne historien som kommer med slike kommentarer, blir jeg kjempelei meg. Utad viser jeg det ikke, men det er klart at det gjør noe med meg..

Ikke bare-bare å være "svææææær".... :-/

Fortsetter under...

Hei på deg!

Jeg sniker innom fra 3. trimester. ;)

Trist å lese at du mistet din lille så altfor tidlig. *KLEM*

Jeg skjønner godt at du blir sår av slike kommentarer, og det er lite gjennomtenkt av folk å si slikt. Men det er jo en gang sånn at de fleste føler de har rett til å kommentere i hytt å gevær når noen er gravid. Og de fleste mener det bare godt. :)

Jeg har selv slitt i mange år med alvorlige spiseforstyrrelser, og blir kjempelei meg når noen har behov for å ytre sin mening om min mage (som også sprenger alle mål på S-F skalaen). Til og med de nærmeste som kjenner historien min godt, kommer med "Oj, shit, du er ikke akkurat liten!". Flott. Takk. Vi må nok bare finne oss i at folk kommenterer og prøve å tenke at det er bare positivt ment!

(Jeg har i ren refleks svart til bake noen ganger; "Jo, takk, i like måte!" Da blir de paff gitt.) ;-)

Lykke til videre i svangerskapet!

Hei

Så trist at du mistet :(

Jeg føler med deg for jeg er også ganske stor.

Har 4,5 måned igjen i mitt 2 svangerskap, og ser ut som eg skal fø i morgen.

Får mangen kommentarer om at eg skal vel snart fø....

Nesten som jeg ikke vil ut å handle på matbutikken eller gå på jobb engang... Det er veldig plagsomt, men prøver å døve over det og fortsette med mitt..

Vi har en fantastisk presang til slutt :)

Sånn er det her også... Har fått mange kommentarer om hvor svær jeg er. Tar meg ikke sånn kjempenær av det, men det er irriterende. Syns det er teit av folk å si det.. vet de ikke at alle gravide har forskjellig form og størrelse!!??

Selv syns jeg ikke magen er såå stor, større enn mange andre ja, men ikke unormalt diger!!

Jeg pleier å svare "Jepp, og større skal den bli :))" og viser at jeg er fornøyd med magen min!

hei!

Haff.. folk tenker seg ikke om i det hele tatt! Jeg fikk en sånn kommentar her en dag, den var sånn: Næææi har du blitt sånn tjukk å fæl du`a?!

Og det var jo morsomt ment fra han som sa det, men det er ikke noe triveli! Og jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor folk synes de har lov å si sånn! Man er garvid og ja, magen blir jo stor, men det er jo fordi det er en beibi inni der! Uansett trenger man ikke være så frekk å si sånne dumme ting! For det er rett og slett frekkt!

Vi må prøve å bare være glad i magen vår, og glemme de dumme kommentarene!

Annonse

Jeg fikk faktisk samme kommentar i dag.. Herregud for en stor mage du har.. Kjenner jeg selv blir litt stresset med tanke på at det er 3 mnd igjen.. men men.. jeg kan ikke gjøre noe med det.. var stor med første oxo..

Doodlita jeg er ogsaa bare i min 15 uke og har faatt en mage som synes godt! Kanskje fordi dette er mitt 3 barn? Eller fordi jeg er 37? Uansett saa vet jeg ikke om jeg skal le eller graate;) Men jeg har kommet meg ned i normal vekt hver gang saa satser paa det denne gangen og:))

Uansett saa gleder jeg med sinnsykt til ''premien'':))

Takk for tilbakemeldinger, ja jeg er så hjertens enige med dere. Det er mange "der ute" som er lite gjennomtenkte i sine kommentarer,det skal være sikkert å visst. Jeg har litt inntrykk av at det for det meste er personer som ikke er/har vært gravid selv, som har kjent på kroppen hva det vil si.. Meen, samtidig er vi jo så forskjellig, vi gravide..

For min del synes jeg det har vært så sårt for jeg føler jeg må liksom forklare meg "hvorfor" jeg er så stor...på en måte jeg unnskylder meg.. og siden det bare var seks måneder mellom to graviditeter, så kommer magen tidligere.. For meg å si at det kan ha sammenheng med at forrige svangerskap var så tett, så ripper det igjen opp i vonde følelser.. Har vært mange ganger der jeg bare har måtte gråte ut etterpå, enten hjemme, i bilen eller til og med på kontoret når jeg var alene..

Vel, om tre måneder er det over.. om ett år er vel det meste glemt;/ Krysser fingrene for det:)

Først må jeg bare si at det var trist du mista babyen din i forrige svangerskap :( Skjønner veldig godt at det fører med seg en del ekstra, som ekstra bekymringer osv.

Angående magestørrelsen så får jeg kommentarer i begge retninger! Sært. Enten "åååå sååå stor mage allerede!!!", eller "oiii, såå liten mage du har". Er ikke til å bli klok av...spesielt kommentarene om at magen var liten gjorde at jeg ble stressa, tenkte jo at babyen ikke vokste nok. Men det gjør den jo, og sf-målet ligger over streken...folk skal rett og slett ha en mening om alt, og det virker ikke som at folk tenker gjennom hva de sier til gravide alltid...

Lykke til videre, Nyrestein! Kommentarene blir vi nok aldri kvitt, men jeg håper du klarer å kose deg med den voksende magen allikevel <3

klem fra

Alle har visst en mening om gravide, For meg er det motsatt, men like irriterende.

Ligger under den røde linjen på SF målet, men magen vokser greit. Men har altså termin om 24 dager, og når folk får høre det er det sjelden det passerer uten kommentarer om at magen er liten.

Fikk i går høre at jeg ikke ser ut til å være lenger enn 6 mnd.

Jeg plages ikke så mye men synes vel at folk bare kan unnlate å kommentere. For meg er magen helt normal, det er tredje gang for meg også- med de samme kommentarene!

Kos deg med magen din du.

Hei:)

Men nå er det jo sånn at er man gravid, så blir man stor.... Ganske sikker på at ¨Wow, så stor du er¨ har blitt sagt i aaallle år, til gravide i alle str. Men med tanke på at kulturen er blitt at man skal være så utrolig tynn hele tiden, tar man seg nær av det...

Jeg har ikke den aller største magen til å være 27 uker, ligger på streken på SFM. Noen sier at jeg har så liten og fin mage, mindre enn hva de selv hadde når de var like langt osv, mens de som gjerne er litt uvitene ang gravidmager og str, sier: Wow så stor mage du har fått :) Å jeg har jo fått en stor mage i forhold til hva jeg pleier å ha :)

Nyt din flotte mage :)

Jeg har ikke fått så mange kommentarer enda, men i mitt forrige svangerskap fikk jeg mange kommentarer på magen min. "Oi, her MÅ det vel være to????" eller "HAHAHAHAHA; ja, nå er det vel like før den kommer???" (Ca. 2-3 mnd. før termin). Det er så mange som ikke tenker over hva slike kommentarer gjør med selvtilliten. Akkurat som at når man er gravid så kan alle kommentere vekt og størrelse uten at man tar seg nær av det!!!

Kos deg med magen din! :-)

Annonse

Jeg får også mange kommentarer, og magen min ligger akkurat på streken og skal derfor liksom være helt gjennomsnittlig. Det er noe med gravide som gjør at folk synes de kan si hva som helst, synes jeg, og det er litt slitsomt, for det er ikke alltid det føles greit.

Jeg svarer tilbake avhengig av dagsform og hvem som kommenterer. Den eneste jeg sliter med er svigermor, som som senest i går ga meg "komplimentet" i dag så du skikkelig svær ut... men faktisk er jeg enig i det en overfor her skrev, nemlig at de som ikke har vært gravide selv, kommer med de mest sårende kommentarene, men jeg prøver å huske at de kanskje har det ugreit i forhold til det å ikke ha barn også, selv om de utad ikke viser det (min svigermor har adopterte barn, så hun har ikke vært gravid selv...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...