littlefairy Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Av ren nysgjerrighet lurer jeg på hva sånn ca en baby på 11mnd spiser, og hvor mye mme de drikker. Vi skal til Thailand når gutten er 11mnd og lurer på om jeg må belage meg på å lage mye av maten selv fortsatt/kjøpe glass, eller om det er greit at de får litt mat med f.eks salt/sukker, og kan spise noe av det vi får på restaurant (f.eks stekt ris med kylling, nudler og grønnsaker etc) Vi har tilgang på eget kjøkken der vi skal være (bo hos familie), så jeg vil ha mulighet for å lage mye av maten selv, altså uten salt etc og kan jo også ta med meg når vi skal ut å farte/spise ute, men er bare nysgjerrig på hvordan det ligger an i den alderen der, og også hvor mye mme de drikker i løpet av en dag?? Takker for svar
Lemonia Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 Da eldstemann var så gammel spiste han hverken babymat eller mme, kun det samme som oss. Hvis han spiser mest vanlig mat hjemme ville jeg droppet å ta med noe og gitt ham av det dere spiser.
Wopi Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 Min er snart 11 mnd. Hun spiser: Kl: 06:00: Morsmelk Frokost: Grøt Lunsj: Fruktglass/yoghurt og morsmelk. Middag: Middagsglass og frukt til dessert Kvelds: Grøt Hun er ikke særlig interessert i brødskiver, og smaker bare litt på vår mat når vi spiser, ikke mye. Nå skal det sies at hun har vært alvorlig syk, og kanskje ligger litt bak skjema sammenliknet med andre barn.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 Antonio blir 1 år imorgen men har hatt denne rytmen en god stund ca 08.00- 1/2-1 skive med leverpostei og vann til drikke 11.00 Grøt og vann 14.00 fruktglass/yoghurt og vann 15.30 spiser somregel vår middag men om vi spiser senere får han ca 1/2 middagsglass 18.15 grøt og mm Ser at det ser ut som han har veldig tette måltider, men vi måtte starte med det måltide kl 14 da han var 10 mnd siden han fortsatt spiste 2 ganger på natten. Nå skal han jo starte i bhg så da blir rytmen litt anderledes. Han har aldri vært gla i middagsglass å har vært mer interesert i vår mat, jeg har ikke laget alt fra bunnen men gjort mitt der jeg kunne for å få minst salt i, smør uten salt å slikt. men som legen min sa, litt salt i maten skader ikke når de er blitt så stor men overdrevet salt over lengre tid kan skade.
Evigheten Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Min er 11 mnd i dag og spiser: 8.30 - Grøt 12 - Brødskive og 150 ml mme (nan 3) 14.30 - Middagsglass eller frukt 16.30 - Middag (det samme som vi spiser) eller frukt 19 - Grøt og 200 ml mme (nan 3) Altså, hvis ho spiser middag 14.30, så får ho frukt 16.30, og omvendt. Liker best mango eller banan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå