Divine85 Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Nokon som har hatt noko problem med flimring?
Juliaug Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 Mener du flimring som synsforstyrrelse? Ikke for å skremme, men det eneste jeg har hørt om dette i forbindelse med graviditet, er at det kan være et tegn på svangerskapsforgiftning. Legen min har i hvert fall sagt at hvis jeg merker dette, så skal jeg ta kontakt. Lykke til Kan jo hende du bare er litt svimmel også (blodtrykksfall f eks).
Divine85 Skrevet 10. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2011 Ja,det er flimring som synsforstyrring.Tenkte på svangerskapsforgiftning eg også for eg meinar eg har høyrt noko om det.Plutseleg var alt flytande framfor meg,og eg såg hverken pc skjermen eller greidde å sjå kva eg skreiv for hand. Har veldig mykje vatn i kroppen,men når eg var på kontroll for ei veke sidan var alt bra.Bør eg ta kontakt med lege snarast,eller vente og sjå?
Juliaug Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 Jeg synes du skal ringe legen og forklare hvordan du har det - evt ringe føden
Divine85 Skrevet 10. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2011 Kjenner eg dei rett får eg vel beskjed om å kome.Føler eg reiser frå jobb i tider og utider for tida.Litt ubehageleg sidan eg berre har ein sommarjobb..
Juliaug Skrevet 10. august 2011 #6 Skrevet 10. august 2011 Blås i det. Eventuelt, så kan du jo høre om du kan komme innom når du er ferdig på jobb? Men kjenner meg igjen - er lett å vente og se om det går over av seg selv
tommine Skrevet 10. august 2011 #8 Skrevet 10. august 2011 Hei. Har i de to siste svangerskapene mine hatt problemer med flimring foran øynene. Er i utgangspunktet plaget en del med migrene med aura (flimring/synsforstyrrelse). Dette svangerskapet hadde jeg mye migrene med aura de første månedene. Etterhvert fra ca uke 20-30 hadde jeg bare aura uten hodepine. Hadde dette 2-3 ganger i uken og varte hver gang i ca 15-20 minutter. Legen hadde ikke noe forklaring på dette annet enn migrenen forandrer seg når man er gravid. (Er i uke 36 nå) Med hensyn til svangerskapsforgiftning så er synsforstyrrelser sammen med høyt blodtrykk (140/90), proteiner i urinen samt ødemer et tegn og da bør du oppsøke lege/føden snarest. Tips hvis du bare plages med synsforstyrrelser er å drikke mye vann. Ha en fin dag
Divine85 Skrevet 10. august 2011 Forfatter #9 Skrevet 10. august 2011 Då har eg vore på kontroll,og alt var bra.Men fekk beskjed om å ringe om det vart verre,og så fekk eg ny time om ei veke for kontroll.Så alt fint enno iallefall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå