LettBris Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Gutten min er 13 mnd nå, og lurer på hvor mye jeg "bør" la han leke alene - noen med erfaring? Jeg er jo selvsagt i rommet, eller går litt til og fra med klær, smårydder litt og lignende. Han trives som regel godt alene i ca 10 min, og putler på med klosser, tallmatte osv. Fint å høre hvordan andre gjør det/ har det
Canari Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 Jeg lar han leke alene så mye han vil. Han elsker å leke, og jeg er ikke spesielt glad i å leke. Han går gjerne på et annet rom selv og leker, jeg bare ser til han at han ikke gjør noe alvorlig eller farlig (fins lite farlig her i huset :-)).
Thessa78 Skrevet 10. august 2011 #3 Skrevet 10. august 2011 Min sønn på 12 mnd liker også veldig godt å leke, både alene og med oss. Han har lekene sine i stua så han kan være sammen med oss. Jeg sitter mye på gulvet sammen med han. Vi koser, tuller og leker masse. Synes det er veldig koselig Men han er flink til å underholde seg selv også, og det er viktig at de klarer å leke på egenhånd.
LettBris Skrevet 10. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 10. august 2011 Her har vi storesøster sitt rom, som nå stort sett er et lekerom for begge, like ved stua, så det er så greit å være litt der og litt i stua... Vi/ jeg er for det meste på gulvet eller i sofaen, men det er greit å tusle litt rundt selv også ...
Canari Skrevet 10. august 2011 #5 Skrevet 10. august 2011 Her er det stort sett kjøkkenet, stua eller storesøster sitt rom når vi er oppe, jeg ordner og styrer, og så tuller vi med hverandre innimellom, jeg ovverrasker ham, eller han kommer og vil ha med med. Når vi er nede, f.eks. driver og vasker klær eller annet, har han også mye boltreplass, jeg bare stenger trappa opp. Blir ikke mye sitting når han e rvåken, propell og full fart, nytter ikke lese, eller ha rolige aktiviteter.
-Juni10- Skrevet 10. august 2011 #6 Skrevet 10. august 2011 Her har hun lekene sine i stua, så ser henne hele tiden.. hun leker fint alene, leker også mye med henne. hun vil gjerne hjelpe til om jeg rydder/vasker også..
stearin Skrevet 11. august 2011 #7 Skrevet 11. august 2011 Min datter på 15 måneder leker fint alene:-) Ser ut som om hun finner på en lek og holder på med den leken en stund (krabbe rundt, bable og flytte på leker). Har også lekekjøkken her og ganske mye som er morsomt å rote i. Hun kan holde på i en halvtimes tid før hun går lei. Er heller ikke så glad i å leke med henne på gulvet, men det hender at jeg iløpet av dagen setter meg ned med henne noen ganger for å kaste ball eller tulle litt:-) Heldigvis har hun mange barn rundt omkring seg ganske ofte, så nesten hver dag har hun besøk av 4-8 år eldre tanter og onkler som er flittige til å leke med min datter:-)
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 11. august 2011 #8 Skrevet 11. august 2011 Når min leker alene, så puster jeg lettet ut.. Han er rundt beina mine hele tiden. Ordner jeg meg på badet, så slenger han i dusjdørene, lager jeg middag, så romstrerer han i skuffer osv. Han kan leke litt med sine egne leker, men da må jeg stort sett legge meg ned på lekematta hans først. Han leker ikke med ting vi voksne ikke leker med, vet du! ;-) Det eneste han kan sitte med alene lenge, er kassa hans med bøker. Han elsker nemlig bøkene sine! :-) "Bota", sier han da! :-) Jeg tenker at det er sunt at de lærer å aktivisere seg selv. De gangene sønnen min har satt seg til rette med noe, så forsøker jeg å ikke forstyrre. Men alt med grense liksom. De er jo små barn som trenger mye nærhet. De må jo introduseres for nye ting og lære mye nytt.
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 11. august 2011 #9 Skrevet 11. august 2011 Han er forresten 14 mnd, men nicket forteller vel det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå