Gå til innhold

Liten sykemelding?

Anbefalte innlegg

Uff.. Dilemma her nå .. Er egentlig skrekkelig imot sykemeldinger om man ikke er syk. Men akkurat nå føler jeg meg som en slask! Føler at jeg ikke får gjort jobben 100% og det irriterer meg selvom kollegaer sier de forstår.. Er det riv ruskende galt å be legen om en liten sykemelding? Bare for et par timer om dagen? Jobber som renholder på fulltid ...

Flere som har det slik?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143465116-liten-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er kanskje i den perioden av svangerskapet hvor du er mest sliten og folk forstår minst. Det vises ikke, det er ikke tungt og de fleste berger unna bekken plager enda. Men kjenn på kroppen og lytt til den. Ingen til ha ei utslitt gravid ei. Ikke babyen heller. En sykmelding hvor du får tid til å samle det litt kan faktisk hjelpe på å klare resten av svangerskapet. Jeg jobbet for fult hele forrige noe som viste seg å ikke være så lurt. Denne gangen tar fødeavdelingen ingen sjanser, har termin i februar og i september/oktober kommer nok første lille del av sykmelding for min del. Blir vel 50% til i november så blir det enten 80% eller 100%...

Stikker innom 1. trimester en snartur, da jeg hører til 2. trimester.

Enkelt og greit svar til deg; få deg en gradert sykemelding i noen uker slik at du ikke sliter deg ut.

Du ska IKKE ta hensyn til jobben, men til babyen du bærer. DET er din hovedoppgave i svangerskapet.. Du trenger å hente deg inn og få nok søvn. Som hun over sier, hun har brent seg på det i tidligere svangerskap. Det samme har jeg.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...