Gå til innhold

Hvor lenge bør man vente før man får henvisning til fysioterapi?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått konstatert bekkenløsning av fastlegen min.. Hadde tenkt å ta opp dette med henvisning til fysioterapi da jeg er blitt anbefalt dette av andre som har hatt bekkenløsning.. - glemte helt å ta det opp, da...

Hvor "vondt" skal det være før man ordner seg en slik henvisning? I min situasjon er det verst på kvelden, begynner å merke det på ettermiddagen. Natta kan være problematisk mtp det å snu meg fra en side til en annen..

Er 27 uker på vei.

Fortsetter under...

Ikke vent, få deg en henvisning så fort du kan, spør du meg. Jeg har hatt bekkenplager og smerter hengende i siden forrige graviditet, og da jeg ble gravid igjen nå, ordnet jeg meg liksågodt en henvisning med en gang, før det ble for ille, og begynte til ukentlig behandling fra første stund. Man skal ikke vente til man ikke klarer å gå eller har så mye smerter at man nesten ikke holder ut, da er det også vanskeligere å oppnå noen effekt av behandlingene. Så jo før, jo bedre!

Jeg skal i tillegg til timer hos fysio bli med på vanntrening 1-2 ganger i uka. Selv om det i mitt tilfelle ikke er så veeeldig mye hjelp i behandling (dette kommer veldig an på hvordan bekkenløsningen din er og hvor den sitter og sånt), men jeg kjenner at det er godt å få igang blodsirkulasjonen både når fysio trykker og masserer og når jeg får beveget meg og gjort tilpassede øvelser i vann, så defor vil jeg fortsette med dette. Det er også avklart jeg må gå til fysio for å trene meg opp igjen etter fødsel, bla. pga. at muskelmassen min rundt bekkenet er blitt veldig svekket etter snart 3 svangerskap med heftig bekkenløsning fra uke 15 i det første svangerskapet og sammenhengende helt frem til nå. Alle forsøk på å klare å trene meg opp selv har vært mislykket, så nå er det viktig at jeg får ordentlig hjelp, og forhåpentligvis kunne bli bedre.

Kom deg til en fysioterapeut som er spesialisert på bekkenløsning og la h*n vurdere "tilstanden" din og hva som du trenger. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...