Gå til innhold

Falle ut av sengen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag morges skjedde det utenklige, dattern min lå ved siden av meg i sengen og pludret mens jeg slumret mannen min hadde nettop dratt på jobb, med ett brak falt hun i gulvet.

Vi gråt litt begge to, men hun smilte og lo igjenn etter litt trøst og sang, det var ingen blod i munn eller andre steder og ja hun virket fornøyd rett etter på. Kan det være noen fare for hjerneskade eller indre blødninger ja i det hele tatt eller tåler de ett fall? Sengen er kansje 50cm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør jeg være redd for og la hun sove tilfelle hjernerystelse?

Skrevet

Har selv falt fra sengen utalling med ganger som barn husker jeg... Blandt annet når sengen til mamma og pappa ble brukt som "trampoline". Eller når jeg falt ned fra øverste seng i etg.sengen vi hadde på rommet, da også pga lek og morro med søsken. Har gått fint her... Barn tåler en god del. Men er du urolig... så ta henne med til barneklinikken der du bor.

Skrevet

Samme har dessverre skjedd her bare det var om kvelden. Ringte legevakten og vekket henne hver 2. time gjennom natten for å sjekke at en fikk kontakt. Er pupillene like store? Tror nok jeg ville ha ringt legen for sikkerhetsskyld for å vite bedre hva du evt bør se etter.

Skrevet

tror jeg ville ha ringt legevakten og hørt med dem. Hvis babyen har falt på hodet kan det jo godt være at hun har fått en liten hjernerystelse, så for å utelukke det, ring.

Jeg hadde nok holdt et veldig godt øye med henne under søvn etter et fall.

Sånne ting kan fort skje, har selv en turbo som slenger seg hit og dit og har mange ganger vært redd han skulle kaste seg ut av senga. Han er ikke det minste redd for noe og er ikke forsiktig.

Skrevet

Datteren min datt også ut av sengen for en ukes tid siden. Ringte ikke legen, for hun virket helt fin. De tåler endel.

Hugser gutten min slo hodet i en kommode da han var litt over året. Fikk et skikkelig "søkk" i panna. Det også gikk helt fint utrolig nok. Var til legen da..

Skrevet

Tusen takk for svar, Gud jeg føler meg som en udugelig mor men jeg ringte lege vakten og det var nok ingen fare. Men jeg ser hun får ett lite blåmerke i panna, faren hennes er kansje mest oppskaka.

Det var sikkelig ekkelt....

Gjest summerbee
Skrevet

Min sønn på 8 mnd falt ut av sengen og ned på gulvet nå for et par dager siden. Det var på kvelden og vi trodde han sov i dobbeltsengen. Jeg hørte han og gikk inn på rommet i det han hadde landet på gulvet. Han gråt og gråt, mye fordi han var trøtt også. Han hadde grått før på kvelden også. Men han hadde ingen synlige merker og han var oppe i 2 timer etter fallet. Så det var ikke tegn på at han var trøtt eller kvalm. Fikk utrolig dårlig samvittighet og ble så redd. Men babyer tåler så utrolig mye og faller mer riktig enn en voksen. Det plager meg enda at det skjedde, men han er seg selv og det gikk bra. Vi må vel bare innse at de små viltre vil dunke og falle litt. Og at de heldigvis tåler en god del!

Skrevet

Uff ja, datern min har heller ikke fått noen merker.

Det er nok værre for oss enn for babyen, håper jeg. Man passer litt bedre på da, det er jo bra.

Men fint og høre at det ikke bare er meg, og at det går fint og ha ett fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...