Gå til innhold

Tidligere fødselshistorikk/graviditeter årsak til KS? Hva mener dere om dette?

Anbefalte innlegg

Jeg har to graviditeter bak meg, den første endte med hastesnitt pga svangerskapsforgiftning. Gutten kom da nesten syv uker for tidlig.. Videre har jeg en dødfødsel bak meg, i uke 21...

Gravid nå, og kjenner følelsesmessig at det å skal gå gjennom en fødsel, er vanskelig å forestille meg..

Komplikasjonene som hendte under dødfødselen har jeg prøvd å fortrenge, men nå kommer de på en måte mer og mer frem.. Bare noen mnd igjen til jeg skal få en ny baby.. Har mange blandede følelser for dette, og skal jeg være helt ærlig, så føles det mer trygt ut å ha et kontrollert KS..

Hva tenker/mener dere om dette?

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Vanskelig å gi råd om dette, men hvis du føler det mer trygt å ta keisersnitt, bør du forsøke å få det til. Snakk med fastlegen din og be han henvise til gynekolog på sykehuset!

Jeg har ikke hatt de samme erfaringene som deg, men ønsket keisersnitt pga traumatiske fødsler tidligere. Det ble en flott erfaring for min del! Føltes mer "kontrollert". Men nå skal det sies at jeg ikke opplevde noen form for komplikasjoner. Ikke alle som er like heldige.

Lykke til!!!

Synes du skal følge magefølelse på hva som føles tryggest og mest riktig for deg. Jeg har en vond fødselserfaring bak meg og satte det som krav at hvis jeg skulle ha flere barn så ble det keisersnitt neste gang. Det føles mest riktig for meg så da gjør jeg det. Vet ikke hvor i landet du holder til, men på Ullevål ble jeg veldig godt mottatt. Full aksept for min avgjørelse uten forsøk på press til vanlig fødsel. De sier at her presser vi ingen til å føde. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...