Heidi <3 Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 Uff her sitter jeg og triller en tåre for babyn i magen, fikk en melding om at der ble påvist GBS i urinen min og at det ikke var noe fare for meg, men at det kunne være fare for ungen ifb. med fødsel. Jeg ville få antiiotika unner fødsel. Men så sitter jeg der og tenker, og har en masse spørsmål.. ( hvorfor kunne han ikke bare ringt meg istedet, eller satt av en time til meg. ( skal bestille meg time imorgen!) Men er det noen her som veit om noe jeg kan gjøre for å minske forekomsten av denne bakterie? Eller noen som har erfaringer, tips og råd om dette og graviditet? Har også lest at jeg er i risikogruppen for å overføre bakterien te ungen da jeg har født unge før med vannavgang mer enn 18 timer før fødsel. og det skremmer meg! håper av heile mitt hjerte at dette skal gå bra, men blir skremt når jeg leser om foreldre som har mistet barna sine pga. denne bakterie. Måtte ut med litt følelser her, triller enda en tåre og ber for babyn min i magen! (15 uker nå )
Doodlita Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 Så bra at du har blitt testet og de har funnet ut av dette. GBS er noe som kan være farlig for babyen dersom sykehuset ikke vet at du har det, fordi barnet kan bli veldig sykt før behandling blir satt i gang, men når dere får antibiotika under fødsel så vil det gå bra med babyen. De gjør dette for å være på den sikre siden, og da får ikke bakterien mulighet til å gjøre noen skade. Alt for å være helt sikker på at babyen din vil få det bra.
<3 mine søte små<3 Skrevet 9. august 2011 #3 Skrevet 9. august 2011 vet ikke så mye om det , men fant litt info til deg http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/streptokokker-og-graviditet-18272.html dette går nok kjempe bra
Heidi <3 Skrevet 10. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 10. august 2011 tusen takk for beroligende svar! skal til legen idag, for å snakke med han også =)
Heidi <3 Skrevet 10. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2011 takk for linken satser på at dette går bra ja.. men man blir nå bekymret likevel. morsinstinkt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå