Miss_Mina Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 er nettopp flyttet over hit fra 1.trimester gruppen, er per idag 13 + 4 med mitt barn nr 2, men siden det snart er 6 år siden vi fikk førstemann er det myyye man ikke husker helt av "hva som skjedde når".... er slank, og hadde helt flat mage da jeg ble gravid, holdt seg sånn lenge, men nå, som over natten omtrent, er magen skikkelig synlig og buksene presser på. ikke bare over skambeinet, men helt opp til navlen. er ikke dette fryktelig tidlig da??? leser om hormoner som slipper magemuskler, og luft og oppsamling av vann, men lurer nå mest på om det er flere der ute på omtrent samme stadiet som opplever det samme?? takker for svar!
Doodlita Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 Jeg er 14+2 med nr 2, får to tette da, og jeg har også fått skikkelig mage allerede. Jeg kjenner bevegelser helt opp til navlenivå, så det er nok livmoren som har vokst her. Jeg er veldig spent på ordinær ul, for jeg lurer svært på om jeg er lengre på vei enn jeg egentlig tror. Mannen min har allerede kjent spark utenpå magen, og sist kjente han ikke det før jeg var 19-20 uker på vei.
nyrestein Skrevet 10. august 2011 #3 Skrevet 10. august 2011 Nå er jeg litt lenger på vei enn deg, er straks 27 uker.. men her dukket magen opp dagene etter befruktning... hehe... sånn føles det i alle fall;) Saken er at dette er mitt tredje svangerskap, denne gangen ble jeg gravid etter seks mnd... så det er nok det det skyldes, vil jeg tro. Var på svangerskapskontroll, og magemålet mitt (eller hva det nå heter), er helt i ytterpunkt på den øverste linja (skraverte feltet) på det helsekortet for gravide. Jeg er rett og slett SVÆR!!! Har nå tre mnd igjen, og lurer på hvor diger jeg kan komme til å bli.. Jeg vil tro at det er normalt at magen vokser fortere når man har tidligere graviditeter bak seg. Lykke til:)
@Tula77@ har fått prinsen<3 Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 Jepp....er lei kommentarer som "jøss, sikker på det bare er en inni der?" og den fikk jeg fra jeg var rundt 12 uker på vei.... Har lagt litt på meg siste året før jeg ble gravid så hadde litt mage fra før av og dette er mitt 3 svangerskap, men er 7 år siden forrige.
Familieforøkelse Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Kjenner meg igjen i det du sier, men vet at det ikke er vann! Men fikk tidlig oppblåst mage + at den var stramm...Er mitt 2 svangerskap også, fikk en datter i 08 og er nå 15+1. Jeg fikk litt problemer med stramm bukse allerede i uke 12. Og da vi skulle på ferie (var vel uke 13), var det akkurat om jeg ble akutt stor! Måtte bare kaste inn handklede og kjøpe gravidbokse, slik at jeg og kunne kose meg i ferien. Nå er jeg like stor som jeg i uke 27ca, i forrige sv.skap. Jeg hadde heldigvis ikke store magen forrige gang og lurer jo virkelig på hvor dette skal ende;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå