Gå til innhold

Er det stor forskjell på mb urban jungle 2011 og eldre modeller?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2011 modellen har solskjerm! Jeg synes kalesjen virker mye lunere på denne enn på eldre modeller. Du får jo dratt den ekstra langt fram med solskjermen :) Tror 2010 modellene også har solskjerm..

Vet også at det ikke går an å legge ryggen helt flat på de eldre modellene..

Knall god vogn da!

2010-11 modellene har solskjerm, litt lunere kalesje og flat liggestilling. Men de er veldig baktung (selv om du ikke har noe på styret) så jeg solgte min etter to mnd pga dette.

Disse modellene er også laget i kina, de eldre modellene er laget i new zealand der de opprinnelig er fra.

De eldre modellene har ikke solskjem, og liggestillingen er litt oppovervendt. Den er til gjengjeld super stabil. Ville gått for en 2009 modell. Dette er veldig solide vogner, så det gjør ikke noe om de er noen år.

Solskjerm kan du jo fint kjøpe utenom. (f.eks teutonia sin)

Hadde 2009 modell som jeg solgte og har nå en 2011 modell.

Forskjellene på 2010/2011 og de eldre modellene er som det blir sagt hovedsaklig solskjermen/kalesjen; har blitt lengre, fått "solvisir" man kan felle ned foran, og den er blitt "løsstilt" fra underdelen slik at man kan dra den helt ned foran (da med glippe øverste, kan knappes igjen når kalesjen er stilt bakover/brukt vanlig). Synes dette er en stor fordel.

De nye modellene er også 5 cm smalere, noe jeg finner praktisk da i mange tilfeller var for bred i butikker og gjennom dører. Når man har et eldre barn som ligger nede i liggestilling blir vognen noe mer baktung enn 2009 modellen, men synes ikke dette utgjorde noe sikkerhetsrisiko (prøvde med 2,5 åring på 18 kg). Synes også liggestillingen på 2009 modellen vi hadde og 2011 modellen er helt lik.

Som €-£ine er de nye modellene laget i Kina, det er også de eldre (delene), men de ble montert på New Zealand. Spurte Mountain Buggy direkte om dette i mail da det gikk rykter om at de nye modellene var av dårlig kvalitet. Ett parti rundt 2010 hadde imidlertid noe feil på understellene (dette var de åpne om) men de fikk man byttet i butikk uten kostnad.

Jeg ville gått for en 2011 modell...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...