ballerinaen_ Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 Hvordan kjenner dere hvordan barnet ligger? I mitt første sv,skap var det seteleie. Da jeg var hos jordmor sist mente hun at den lå i hodeleie. Men hvrordan kjenner dere forskjell? Jeg har ingen spark oppover feks i ribbein. Sparker mest midt på, eller på sidene. Kjenner masse bevegelse nede i bekken/underliv som jeg ikke kan definere hva er for noe. Da jeg hadde seteleie så kjente jeg jo masse spark på en måte nedover, en fot som strakk seg nedover og som klemte på nerver o.l ganske ubehagelig. Denne gangen har jeg ikke spark nedover, men mye grafsing på en måte? Trykking, romstering? Kan dere med hodeleie fortelle meg hvordan deres bevegelser føltes der nede?
Sunniva Å S Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 Lillejenta mi har liggi med hodet festet i flere uker nå, og jeg kjenner tydelige spark opp mot ribbena og på midt på magen.. og så snur hun seg mye fram og tilbake tvers over magen. Masse krafsing og nedtrykk i underlivet og bekkenet =)
Sololight Skrevet 9. august 2011 #3 Skrevet 9. august 2011 Jeg er i uke 34, og bebis er i hodeleie. Har heller ingen spark i ribbena, men mye på sidene + "krafsing" mot lysken og i perioder blæra. På UL lå bebis "dobbelt", med både armer og ben oppi ansiktet;-) Jeg kjenner imidlertid godt rumpa og ryggen når han vrir seg og beveger seg, men er mer usikker på hva som er hender/føtter/knær og albuer... Slik han har ligget den siste tiden, er det helt tomt på venstre siden av magen, mens alt foregår fra midten og mot høyre...
Juliaug Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 Har tenkt en del på det samme selv i det siste. Har 4 dager til termin og hodet har ikke festet seg. Tror hodet er nedover, for kan noen ganger kjenne det med hendene nederst i magen. Det er bare det at plutselig er det liksom "borte", så begynner å lure på om han legger seg i tverrleie innimellom. Har lurt på å kontakte gynekolog for ekstra UL i dag pga dette, siden jeg er så nærme termin. Hvor nærmer termin er du Ballerinaen_?
ballerinaen_ Skrevet 10. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2011 Takk for svar, jenter Da håper jeg at han fortsatt ligger i hodeleie til neste kontroll som er neste Onsdag Jordmor mente sist gang at han ikke hadde mye plass å snu seg på selv om jeg bare er i uke 31 fordi jeg er veldig kort i overkroppen, men vi får nå se Lykke til videre, alle sammen ) Juliaug, jeg er 32 uker på Fredag
Mamma i lykkerus Skrevet 10. august 2011 #6 Skrevet 10. august 2011 Min ligger helt likt som din, Sololight! Venstre side er helt tom, mens han fytter rompa ut på høyre siden så jeg noen ganger tror han skal komme gjennom huden ;P Vi var på ultralyd på fredag og kunne nesten ikke se ansiktet fordi han hadde armer og bein foran.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå