Mummimamma(2 barn, 2 i vente) Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 Er veldig i villrede her. Skal ha vårt andre ivf med innsett på torsdag og fikk spørsmål om vi ville tilbakeføre 1 eller 2 egg. Sliter veldig med å ta et valg. Måtte bestemme oss til i morgen. Saken er at vi har to barn fra før, der den eldste er enegged tvilling (naturlig gravid). Broren hans døde etter fødsel, og dette er en skrekkopplevelse vi ikke unner noen. Svangerskapet gikk greit, selv om jeg måtte ligge den siste mnd pga premature rier. Det sies vel også at det er flere komplikasjoner ved eneggede tvillingfødsler og svangerskap enn ved toeggede. Ellers har vi bestemt at dette er siste gang for oss. Har gått på hormonstimulering hele året, og har hatt 4 AIH og 2 IVF nå, og så er vi jo så heldige å ha to barn fra før. Likevel ønsker vi oss svært gjerne en liten til. Ble litt rotete dette her, men håper det er noen som kan ha noen gode velmenenende råd eller erfaringer å dele med meg. Håper nesten på at det bare skal bli ett brukende egg. Fikk ut 8 på uttak i dag. Det har jeg gjort de andre gangene også, og da har de kun kunnet bruke ett. Men de kan vel kanskje sette inn to passe gode???
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 Hei! Huff! Det er ikke et enkelt valg.... Dere har jo erfaringer som gjør valget ennå vanskeligere.. Skjønner det ikke er lett, og det skal det jo ikke være! Tror man nesten må lage en for og imot liste eller lignende, dette er jo noe dere må vurdere på alle måter. Mye å tenke på! Kan ikke si hva du bør gjøre, men jeg kan si hva vi har funnet ut... Vi går ut i fra at vi får valget om å sette inn et eller to egg, da dette er veldig vanlig på klinikken. Vi har bestemt oss for å velge to hvis det blir tilfelle. Jeg vet mye om risikoene, men vet jo også at det kan gå bra. Vi tenkte at vi ønsker heller to enn ingen, som min mann sa så lurt. Men nå har vi ingen fra før av da. Vi får se til uken, hva vi får tilbud om. Jeg vil ønske dere lykke til med valget, og lykke til i tiden fremover. Beklager at jeg ikke kunne hjelpe deg noe særlig.. Hold oss oppdatert da! Klem fra
Mummimamma(2 barn, 2 i vente) Skrevet 10. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2011 Tusen takk for svar Happy. Vi har faktisk bestemt oss for å sette inn to viss legen mener det. Er jo mye bedre med to enn ingen som du sier, og dette er vårt siste forsøk, så da får vi jo bedret muligheten til å ende opp med positivt resultat. Det er helt fantastisk å gå gravid, og spesielt med tvillinger. Jeg fikk aldri vist omverden at jeg er en tvillingmamma, så kanskje får jeg den muligheten likevel. Hadde jeg ikke hatt noen barn fra før hadde jeg i alle fall ikke vært i tvil. Må jo være fantastisk å få to på en gang når en har prøvd så lenge. Lykke til!
dincene Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 Uff for en opplevelse! Men det skal jo mye til at det skal gjenta seg. Det er jo bare dokke som kan ta og bestemme hvor mange egg dokke skal gå for Men skulle jeg vaert deg skulle kanskje gått for ett. Men det er jo bare et rent spekulasjon. Lykke til uansett!
Suksessterta *gravid* Skrevet 10. august 2011 #5 Skrevet 10. august 2011 Saa bra dere har bestemt dere Onsker masse, masse lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå