bebebe Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 jeg har veldig hovne ankler nå.. var hos jordmor på mandag og hun bare sa jaja og ville ikke se på de en gang.. nå ser jeg at flere skriver de har 3 eller 4 i ødem, hva betyr det? Er litt redd for svangerskapsforgiftning.. nå fikk jeg vondt i hode også men syns det var rart at jordmor ikke sa noe mere om hovne bein..
Cruella De Vil Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 Hei, det var et godt spørsmål, jeg er sannelig ikke sikker på svaret... Men jeg tror bare man tar det litt på øyemål, egentlig? Altså at de spør og ser og får vite at du har fått litt hovne føtter, hovne hender/fingre (merkes f.eks. ved at fingrene "sovner" lett), og hoven i ansiktet (dette kan de jo se selv). Og så gir de verdier ut fra det? Så lenge blodtrykket ditt er fint, urinprøvene er bra og du ikke har blitt kjempehoven, ville jeg ikke bekymret meg så mye for svangerskapsforgiftning. Det skal mye til å ikke hovne opp litt i føttene i disse varme sommertider... P.S Jeg anbefaler støttestrømper på det varmeste (pun intended, for det er varmt nå på sommeren )! Jeg bruker det når jeg er på jobb, og forskjellen er enorm i forhold til å ikke ha på støttestrømper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå