Gå til innhold

16+5 og ikke et gram..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er eg 16+5 å har ikke gått opp et eneste gram. Er litt glad for de da eg har mye å ta av. Som man sier mye å ta i mye å var gla i :-P så satse på babyen tar av mine reservelager og forsette med de en stund til :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 18 uker i mårra, og har heller ikke lagt på meg noe, ennå jeg er tynn fra før av, og gravidmagen allerede er blitt ganske svær ;P Så syns det var rart jeg ikke hadde lagt på meg noe jeg heller. ...Eller det kommer jo an på hvordan man ser det, jeg gikk ned en kilo i første trimester pga at jeg er så dårlig i form og kaster opp og sånt, og nå har jeg gått opp en kilo og kommet tilbake til utgangspunktvekta igjen.

Men jeg har hørt at dersom man har litt mer "reserver" på kroppen, så er det egentlig ganske normalt å ikke legge på seg noe særlig under første halvdel av svangerskapet. Kiloene kommer vel tidsnok ;) Babyen skal ikke lide noen nød :)

Skrevet

Eg har ikke gått ned noe heller i følge vekta mi enda eg har vore en god del kvalm. så håpe eg bare går opp maks 10 kg. Nei eg tror ikke babyen komme til å lide noe nød :) hehehe.. :-)

Skrevet

Jeg er nå i uke 23 og har ikke gått opp ca 6kg, men begynte ikke og gå opp før rundt uke 18-19 :)

Skrevet

Ikke tenk på det, jeg er 19+1 og er fortsatt minus ett kg. Jeg var hos legen i går og spurte om vekt og han sa at det var bare bra at jeg ikke hadde gått opp noe for det er nå vekta kommer som han sa. Tror det meste er normalt. Jeg har ikke vært spesielt dårlig og har ikke spydd så det er ikke derfor jeg ikke har gått opp mer. Spiser både godt og vanlig mat "normalt". Er i utgangspunktet slank og har per tiden bmi på 20. Regner med at det kommer før med neste, er førstegangs. Har også en liten mage men ikke veldig stor. Synes når jeg har trange klær på.

Skrevet

ikke tenk på det, med nr 1 la jeg ikke på meg før over halveis. Nå er jeg ca like langt som deg å jeg er minus 4 kilo. Legen sier det er helt ok å babyen tar det den trenger uansett :)

Skrevet

ja godt å høre det er andre og. :) nei er ikke bekymret siden eg har mye reserve lager og spise regelmessig for å unngå den verste kvalmen. i dei andre 2 svangerskapene gjekk eg opp over 25 kg. Så derfor er de bare litt uvant. men men håpe på minimalt med oppgang i vekten å at eg miste mer etterpå :-) *drømme*

Skrevet

Helt normalt det :) Jeg er i uke 26 og har gått opp 5 kilo kun. I tillegg gikk jeg ned 4-5 kg tidlig i graviditeten så den totale vektøkningen er jo minimal. Så lenge fundus mål er bra er alt ok med vekt. Jeg la ikke på meg før rundt uke 20 + og det går tydeligvis veldig sent. Har ikke hatt noen form for plager heller med kvalme eller noe

Skrevet

kth- fundus mår er noe vanskelig å måle på meg da eg har en god del "forkle" hud som legene kaller det. Så legen ga opp de. :-) :-( Har gått ned 1 kg nå i svarene stund.

Skrevet

He he...joda men likevel så er din vektoppgang/nedgang helt normalt! Alt er helt sikkert bra med den lille også :) Første dag tilbake på jobb for meg i dag etter ferie. 27 uker på vei og endelig ser kollegaene godt at jeg er gravid :)

Skrevet

Er 18+1 har gått ned 3 kg, men som deg har jeg en del å gå på. Magen vokser den og den lille jenta har det flott sa de på UL på fredag :)

Skrevet

Legen følge ikke med på det. :) har vore på kontroll 2 ganger disse 17+4. men ble sendt på akutt ul fredag av en annen årsak å der såg dei en fin stor baby:-) satse på litt mer litt senere vist eg ikke går opp noe. :-) eg ser på de på en litt komisk sunn måte tror eg. For går eg ikke opp så masse denne gang så går eg mer ned enn når eg først ble gravid. :-P :-P å det er ikke feil syns eg :-)

Skrevet

Så koselig kth. Tippe det var deilig å var tilbake. eg begynte 1 august igjen. :-) da kunne dei se de sa dei :-) men etter 1 uke måtte eg kaste inn håndkle pga bekkne å bli 50% sjukemeldt. Du nærme deg jo målet du kth :-)

Skrevet

nyt det! For min del går pilen raskt oppover.....

hilsen misunnelig:)

Skrevet

Eg prøve men er ikke like lett alltid syns eg med tanke på et barn skal vokse seg stor å sterk inni magen min. Noen dager gleder det meg men pluselig idag kjenne eg en angst for de. Kom bare pluselig over meg.

Skrevet

Ja nå e det ikke så syyykt lenge igjen :) Syns det e kjekt at folk ser at eg e gravide nå og. I begynnelsen såg eg bare litt små lubben ut på magen så ingen som turte å si noe i frykt for at eg faktisk bare va det he he. Nå har folk begynt å åpne dører og sånt for meg hehe. Ganske løye å se kordan "menner" blir når gravide damer er i nærheten. Virke som de tror me e syke og plutselig ikke kan gjør noe. I går fikk eg tilbud av en mann i spinningsalen etter timen om han skulle hente papir for meg til å tørke av sykkelen med he he.....klare eg spinning så klare eg vel å gå fem meter for å hente tørkepapir! Bare husk at babyen tar det hun/han trenger uansett kor mye du går opp eller ned i vekt! Vektoppgang og sånn e så veldig forskjellig at man kan ikke sammenligne seg med noen egentlig. Den kommer til å vokse det den skal så lenge den er frisk, og sjangsene er store for det som regel :) Mange går jo også opp ekstremt mange kilo selv om de trener og spiser sunt mens andre kan gå opp lite selv om de er usunne så vektoppgang reflekterer ikke alltid levestilen i et svangerskap :=)

Skrevet

Jeg hadde ikke lagt på meg noe før uke 19, da spratt bare magen og brysta ut som en brøddeig under heving!!...på 6 uker har jeg lagt på meg hele 8 kg, noe jeg selv føler er enormt mye...

Skrevet

HEB90- Misunne deg ikke. Håpe ikke eg gjer det. Men har gener som tilsier eg KAN gjer det. Men krysser fingrene for ikke :-)

Skrevet

Heheheh.. Såpass :-) Gøy.. er enige i den man er ikke sjuk fordi om man er gravid :-) Menner liker som oftest gravide damer dei syns det er sexy. Noen syns det er det mest sexy dei ser tror eg :-)

Ja eg glede meg til man ser det mer på meg at eg er gravid og ikke lubben :P Er mye spent på hvordan barna på jobb vil håndtere det når eg begynne å få mer mage :-)

Nei er sant som du sier at mange går opp mye fordi om dei trene å spise riktig i svangerskapet. Men i begge mine tidligere svangerskap gjekk eg opp over 25 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...