Gå til innhold

Jeg tar vitaminene GRAVID, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg blir så ufattelig kvalm av de... Er det noe annet jeg kan ta? Har kuttet ut omega3 for då spyr jeg, men de to siste blir jeg kjempe kvalm av... Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg har noen tips, men selv tar jeg bare folsyre i tablett form. Men tar tran og sannasol også!

Skrevet

jeg slet med det samme som deg, og måtte kutte de ut og gå over til kun folat :( De pillene er så svære og smaker så forferdelig (den blå er jo bare pure evil i pilleform!!!)

Skrevet

Har selv brukt Møllers Omega3, uten snev av transmak/-lukt den har fungert bra for meg, og jeg er hypersensitiv når det gjelder sånt. Ellers er det jo vanlige 400mg folsyre vi må ta. Ekstra D-vit. er lurt nå som det blir mørkere tiderr - ellers skal jo et variert kosthold dekke det meste. Snakk med legen om hva du faktisk trenger.

Skrevet

Jeg tok dem og ble ufattelig kvalm, dyre var de også (det er dem som har 2 stk omega 3, blåbær, og en mulitivitamin?)

Tar derfor gravitamin, er også en mulitivtamin, men de blir jeg ikke kvalm av.

Om du er lik meg, og ikke liker å kjøpe dem på apoteket, kan du bestille dem på www.billigetester.no så kommer de i posten etter et par dager, i en nøytral hvit boblekonvolutt...

Skrevet

Hei! Jeg ble også ufattelig kvalm av disse, men fikk tips om å spise rett før eller rett etter inntak av vitaminene. Dette gjør jeg, og har ikke vært kvalm siden. Kanskje det fungerer hos deg/dere også?.

Skrevet

Hei!

Hadde det samme problemet, syntes de smakte grusomt. Ble lettere å ta dem med juice, eller en skje yogurt. Noe som fjerner smaken. Hjalp også å ta dem ca midt på dagen og ikke til frokost, godt å ha litt mat i mage fra før av. Lyke til :)

Skrevet

Helt enig. Disse er store og smakfulle for oss gravide. Det gikk bra å ta de i starten, helt til kvalmen kom. Nå tar jeg heller de bittesmå folsyretablettene, litt er bedre enn ingenting :) Så snart kvalmen er over skal jeg ta mer omega 3 også. Akkurat nå tar jeg det når formen er ok...

Skrevet

Skal til legen på mandag, og håper virkelig at jeg får afipran da :) De snakket om at jeg skulle få afipran så det går an å få i seg mat og ikke minst vitaminene uten å måtte kaste det opp igjen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...