Gå til innhold

Dere flotte damer på rundt 100 kg, hvor lang tid tok det å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Pr.idag veier jeg 103,4 kg, nesten halvannen kg mer enn det jeg veide den dagen jeg fødte for over 2 år siden!

Solstrålen vår satt på andre forsøk (naturlig) og da veide jeg 88 kg.

Nå veier jeg jo en del mer, og jeg har vegret meg lenge for å bli gravid igjen, nettopp pga vekten. Men nå har lysten på en ny en tatt overhånd, men samtidig er jeg så redd for at jeg kommer til å slite med å bli gravid siden jeg er så stor, og bare 168 høy.

Vi er nettopp begynt å prøve igjen, og jeg venter ikke mensen før rundt 26 august, men jeg vet at jeg kommer til å bli kjempeskuffet om ikke det sitter en liten spire i september, siden vi som sagt bare brukte 2 forsøk forrige gang.

Så, kan dere dele noen solskinnshistorier med meg? :)

Fortsetter under...

Hei!

3 barn i vente her, og var i din vektklasse da vi startet prøving. Her satt spiren ved 1 pp. Brukte Bisolvon som eneste "juks" : ) Hadde kanskje forventet at det tok litt lenger tid, selv om jeg også de to tidligere gangene ble gravid i løpet av noen få måneder! Er nå i uke 33, og har faktisk unngått helt å legge på meg så langt! Er svært fornøyd med det, men forventer vel noen kilo nå på slutten!

Prøv å ikke stresse, da jeg tror det ikke hjelper!

Lykke til med prøving!!!! : )

Hei,

med første barn tok det ganske lang tid for meg å bli gravid (flere år, men var ikke "intens prøving" i den perioden). Men nr. 2 satt på første forsøk. :) Jeg har nok sannsynligvis PCO, da, og da er det visst vanlig at det er vanskelig å bli gravid første gang, men når man først har blitt gravid en gang går det fort de neste gangene. Men jeg vil tro at det gjelder litt generelt også?

Lykke til, håper du blir gravid fort! :)

Her satt spire nr 2 på andre forsøket enda jeg veier 10 kg mere enn forrige gang, da vi brukte 9 måneder.

Selv så avlappet som man kan bli, er nok nedturen der hver måned mensen kommer. Prøver en, så prøver en og da ønker jo vel alle å lykkes med en gang.

Fordelen er vel at du har vært gravid tidligere. Lykke til!

Jeg veier det samme nå som da jeg ble gravid med førstemann...

Litt i overkant av 100kg.

Ble raskt gravid med begge to... Så jeg har ingen problem med å gravid selvom jeg er ei stor jente:)

Annonse

Jeg er førstegangs, og ble gravid på første forsøk :)

Helt uten hjelp. Veide litt over 100 kg.

Så for meg så satt'n me en gang! Samme med min

venninne. Vi fulgte en mensenkalender som heter "My days"

som vi lastet ned til telefonen, og hadde sex annenhver dag den uken

som appen viste at vi var mest fruktbare.

Satt på første forsøk hos oss begge :)

Heisann!

Jeg er virkelig en solskinnshistorie, jeg er endel tyngre enn deg. Rundt 117 når jeg ble gravid. Og jeg ble gravid på første forsøk. Ingen problem i det hele tatt!

Tror ikke du skal stresse med vekten, tror stresset kan være ett større hinder for deg enn noe annet ^^,

Min første graviditet, så alt er nytt å spennende. Prøver å nyte så mye jeg klarer innimellom kvalmen.

Tusen takk for fine historier og lykkeønskninger, alle sammen:)

Nei, vi prøver å ikke stresse, men jeg har gått fra å overhode ikke være klar, til å bli skikkelig babysyk igjen på bare et par måneder. Så jeg er spent, nervøs og giret på en gang, hehe.

Men hvor mye gikk dere opp i sv.skapet, og hva sa legen/jm til begynner vekten deres?=/ Fikk mye tyn av jm sist, enda jeg bare la på meg 11 kg, og de siste 5 kom ila de siste 4 ukene grunnet mye vann.

Legen min derimot fikk jeg mye skryt av, men hva hjelper det når jm klarte å dra selvfølelsen min ned på bunn nivå..

Vekta alene betyr ikke alt. Jeg hadde en BMi på 50, veide 128 kg og ble gravid en måned etter jeg tok ut hormonspiralen. Og jeg som trodde det kom til å ta evigheter siden jeg var så stor!

Siden jeg har vært så obs på vekta selv dette svangerskapet, og har vært tydelig på at jeg trenger hjelp, så har jeg hørt lite "mas" fra legen. Jeg var veldig flink i starten av svangerskapet, og gikk noe ned i vekt. Men jeg har fått litt ekstra oppfølging, og i dag skal jeg faktisk til ernæringsfysiolog. Jeg har nemlig slitt med å spise sunt i sommer! Altfor mye is, sjokolade og annet digg... Huff. Nå trenger jeg litt hjelp.

Uansett. Krysser fingrene for dere!

Veier ca 120 kilo

Med første mann brukte vi 6 mnd fra jeg sluttet på p-pillen.

Med andre man 2 forsøk.

Så gikk veldig greit for oss.

Blir oppgitt over at man alltid skylder på overvekt med en gang ting ikke går som normalt. kjenner da mange flere normalvektige som sliter med å få barn. Er kanskje vel så mye alder og andre forklaringer.

Jeg har også solskinnshistorier:-)

Med første veide jeg 109 da jeg ble gravid og da satt spiren på 3 forsøk etter p-pilleslutt. Veide 133 da jeg fødte. Ingen komplikasjoner annet enn bekkenløsning og endel vann på slutten.

Med nr 2 satt spiren på første forsøk. Veide da 107. Ingen komplikasjoner da heller - annet enn bekkenløsning. Og siste kontrollen viste noe forhøyet blodtrykk men ingen fare for verken meg eller babyen.

Jeg kjenner flere som har veid godt over 100 og båret frem babyer uten videre vansker :-) Og blitt raskt gravide :-)

Lykke til!

Annonse

Jeg skal ha mensen på tirsdag, og merker at jeg kjenner etter symptomer hele tiden. Puppene mine er kjempeømme, noe de aldri er ellers, men det var et av de første symptomene forrige gang, samt at jeg er ekstra trøtt for tiden. Så, jeg kommer til å bli kjempeskuffet om mensen kommer nå =/

Men takk for alle fine historier dere har delt med meg. Godt å se at selvom man har litt ekstra, så er ikke det synonymt med vanskeligheter med å bli gravid :)

• 4 uker senere...

HI her.

Mensen kom nesten en uke forseint i august, og jeg var så skuffet at jeg trodde jeg skulle grine=/

Men, ny sjanse nå i slutten av september, så da krysser jeg fingrene for en ny spire <3

Hadde manglende eggløsning og prøvde i 10 mnd. Men da vi først sluttet å tenke på det, så satt det ;) Var 125 kg da spiren endelig satt, og jeg har gått opp de siste 25 kg på 1,5 år... :-s

Solskinnshistorie her også, selv om jeg har mistet et par ganger.

1. svangerskap - 66 kg - klaff på 1. prøvemåned

2. svangerskap - 86 kg - klaff på 2. prøvemåned

3. svangerskap - 106 kg - klaff på 3. prøvemåned

4. svangerskap - 100 kg - klaff på 3. prøvemåned (endte i SA)

5. svangerskap 100 kg - klaff på 2. prøvemåned (ny SA)

6. svangerskap 103 kg - klaff på 2. prøvemåned. Så langt går det bra. :)

Jeg har helt glemt dette her, men jeg skulle hatt mensen på lørdag, er jeg da tre dager over tiden, eller fire?

Forrige gang kom mensen på 4/5 dagen (skulle hatt den om tirsdagen, den kom om lørdagen.

Jeg har så lyst til å ta en test, men vil iallfall vente til imorgen når jeg er like mange dager på overtid, som forrige gang, selvom jeg regner med et negativt resultat.

Jeg har masse murringen type mensmurringer, men de gjør ikke vondt slik som de pleier.

Den der ventingen på mensen er igrunn værst..

HI

• 2 uker senere...

Jeg veier over 100 kg, og det var ikke vanskelig og bli gravid selv om det var 1.gang. Har i tillegg pco.

Jeg skulle i etter tid ha ønsket at jeg jobbet med vekta før graviditeten,da det er en belastning på kroppen og være gravid når man veier x-antall kg.

Hadde ellers ingen plager i svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...