Gå til innhold

Stor stasjonsvogn - hva skal vi kjøpe?

Anbefalte innlegg

Trenger plass til to barn i bakovervendt sete og god plass i bagasjerommet, har stor vogn. Har kikket på Audi A6 og Skoda Superb og i dag prøvekjørt en Passat. Den har i alle fall nok plass. Noen som vil dele erfaringer og gi råd? Kommer til å kjøpe en brukt bil, et par år gammel.

I tillegg til plass er vi mest opptatt av sikkerhet og kjørekomfort. Og selvsagt hvor mye bil vi får for pengene....

Fortsetter under...

Ingen vits å kjøpe Audi om du skal ha plass og få mye bil for pengene.

Vi hadde audi, var veldig fornøyd, super kjørecomfort osv, men du betaler 100 000kr ekstra bare for merket.

Da ville jeg heller gått for skoda. Samme motor i skoda som audi, og like god å kjøre:) i tillegg får man mye mer for pengene, og de er rimligere:)

Kommer veldig ann på hva du legger i å få mye bil for pengene. For min del er det jeg føler når jeg kjører bilen min veldig viktig. Så uansett hvor mye godsaker det finnes i en skoda så er det fremdeles en skoda.

Annonse

Vi har kjøpt en Skoda superb, som faktisk er den største stasjonsvogn i sin klasse! Vi skal ha tre barn fra 0-4 år i bilen, dvs ett bakovervendt ett forovervendt og ett baby sete. Fikk alt i bilen! Og det beste er att det er god plass etter hvert når disse guttan vokser til og får litt lengde på bena;):) pluss en hel masse bagasje plass! Denne må dere prøve!:) gleeeder meg til vi får vår i slutten av mnd!

Hei,

vi har nettopp kjøpt ny bil, og endte med en VW Passat. Vi har også (snart) to barn, og ville ha plass til to bakovervendte seter, og det oppfyller denne bilen. Så langt er vi strålende fornøyd.

Vi så også på Ford Mondeo, denne er enda litt større enn passaten og kjempegod å kjøre ifølge samboer (jeg prøvekjørte den aldri selv). Men den ble faktisk bittelitt for stor for oss (må ha plass i garasjen også :P).

Skoda Superb er kjempestor og var også god å kjøre ifølge samboer. Ulempen med Superben er at den så og si ikke finnes som bruktbil, så man må kjøpe den ny. (Og hvis man først finner en brukt er den vel overpriset :P). For vår del er vi ikke bilinteresserte nok til å punge ut de ekstra pengene for en ny bil når en bittelitt eldre modell gjør samme susen og man sparer masse penger på det...

Lykke til med valget! :)

VW passat eller Ford mondeo er det beste man får med tanke på kvalitet og størrelse. Passaten er vel den største og det finnes så mange av dei sånne 2-3-4 år gamle at prisene er greiere også enn audi sine ;) Mannen i huset har forska på dette. Han også vil ha audi på grunn av utseende men det høres nok ut at det kan godt bli dei to fortsnevnte her. Dei har skåra veldig høyt på alle slags tester også.

volvo v70, vi kjøpte den ny i 2008 og har den enda. veldig fornøyd. stoort bagasjerom og god plass til barneseter. samboeren min er lang så må ha setet langt bak og det er ikke noe problem! ofte dratt på ferie og turer med to vogner og bagasje i bagasjerommet.

nå blir det 3 barneseter bak snart og det er fremdeles plass ;-)

suss@ med to gutter! : Er det god plass når babyen skal over i sete nr 2 også. Vi venter en baby i begynnelsen av neste år å trenger ny bil. Vi har da en i besafe beltestol, en bakovervendt i besafe sete å kommer til å ha baby sete men er jo avhengig av at det er plass til sete nr 2 når det kommer. Nå har vi en Avenssis å vi får ikke plass i den så vi må ha ny bil.

Hvilken seter har dere ?

Vi har to besafe bakover vendte seter nå. Vi prøvde det i bilen sammen med ett vanlig forover vendt. Gikk veldig fint! Annbefaler dere virkelig å prøve denne bilen. Vi har kjøpt den som heter superb family, og er ikke superdyr selv om den er ny!:)

Annonse

Altså så skal vi ha de samme setene som dere i bilen. Helt til baby skal over i bakovervendt besafe. Og det er jo da man vurkelug trenger plassen, med 2 bakover og 1 forover. Ikke lett altså, ble en dyr baby dette her. Endte opp med ny og større bil og nytt ig større hus:)!

http://mobil.e24.no/bil/biltester/e24-tester-skoda-superb/3561712

vi har bmw 520 stasjonsvogn. ELSKER bilen og superfornøyd. Har automat + bensin jeg da.. men du sparer penger om du legger til ca 15 000 og kjøper diesel (samme bilen.) Veldig god plass i bagasjerommet. får plass til begge vognene mine ++ og stor plass eller i bilen. oversiktlig og enkel.

Jeg vil bare anbefale å ikke ta så veldig hensyn til hvilke bilstoler dere har fra før. Er mye billigere å kjøpe nye seter enn at de dere har skal passe på milimeteren i den nye bilen. Nå som vi venter nr.3 byttet vi beltestolen i en nettere modell fra maxi cosi og fikk mye bedre plass i bredden. Hadde først trodd vi måtte bytte den ene bilen, men ønsket det ikke da vi trives med den og den har god plass bortsett fra bredden i baksetet.

Sev har jeg snart 3 unger og må derfor ha stor bil. I tillegg må jeg ha plass til søskenvogn og min enorme hund. Pluss bagasje til alle oss når vi reiser på ferie eller hytta. Den eneste bilen som klarer dette er Ford smax. Vi har hatt Volvo v70, Ford Mondeo. BMW x5, Volvo xc90 og sheran eller hva den heter. De er store flotte biler, men det er trangt om plassen i baksetet. Faktisk nesten umulig å få tre seter inn i de. Og med to seter er det ikke plass til en voksen i midten. Mens med Ford smax er alt annerledes. Du får nemlig plass til alle setene i den, pluss at det faktisk er lett og sette barnet i Midten av bilen på plass. noe som kan være vanskelig i mange biler siden de er alt for trange. Det eneste jeg savner er isofix i midt setet. I tillegg kan jeg legge ned mountain buggy tvillingvonen i baksetet og ha bikkja på siden. Pluss to kofferter over vognen. Jeg er rett og slett storfornøyd med bilen. Men uansett lykke til i valg av bil.

Vi har volvo xc90 og bmw x5, ingen problem å få inn ett av hvert sete der. Vi hadde en diger beltestol, men byttet til en litt mindre, og da gikk det greit i bmw også. Ved å ikke bruke isofix på babybasen kunne vi fått plass til en bredere beltestol også, men syns det er greit å bruke isofix så lenge det lar seg gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...