Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 Hvor skal vi dra? Meg alene med tre unger, trenger ikke sifhtseeing eller noe sånt i noen særlig grad, heller ikke 40 varmegrader, og helst ikke sprenge banken. Er åpen for alt, all inclusive eller rutefly og finne selv, men hvor? Jeg trenger sol og varme!!!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 Da jeg skulle på ferie i november fant jeg ut at det eneste som var innen rimelig nærhet som kunne garantere sommertemperaturer var Egypt. Der var det rundt 30 grader hele tiden. Nå var det bare meg og kjæresten, vet ikke hvordan det er med barn, men det var en god del barnefamilier der. Vi betalte rundt 4000 per snute. Kypros og Kanariøyene holder brukbar temperatur såvidt jeg har skjønt, men der kan du også risikere under 20 grader og ikke nødvendigvis bare sol. Den risikoen tok vi ikke. Det fins flere steder på nettet der man kan sjekke ca normaltemperatur og hvordan været vanligvis er. Det var det vi tok utgangspunkt i.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #3 Skrevet 9. august 2011 Sol og varme i vinter....ja da må du nok til Asia. Kanariøyene kan ha gode dager med sol, men det er ikke sånn bikinivarme. Heller ikke ned mot Hellas.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #4 Skrevet 9. august 2011 Eksempelvis har Kypros i november 12 grader om natta, 20 om dagen og 17 i vannet. Tenerife har 18 grader om natta, 23 grader om dagen og 20 i vannet. Store deler av Egypt har 16 grader om natta, 26 om dagen og 22 i vannet. Sjekk Apollo, der står det sånt på alle reisemål. Lykke til. 12:41
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #5 Skrevet 9. august 2011 Du må da ikke til Asia. Afrika er kortere og billigere, og det er helt trygt i ferieområdene i Egypt. 12:41
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #6 Skrevet 10. august 2011 Hvordan er det for jenter i Egypt, da? Jeg mener om man ikke vil være bundet til hotellområdet? Ja, jeg vet, kall meg hysterisk;-) Og er kanariøyene virkelig ikke safe på sol?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #7 Skrevet 10. august 2011 Så lenge du drar sammen med mannen er det ikke noe krise at du er jente Men hvis du er høy, slank og har langt lyst hår kan det hende du får noen blikk og kommentarer...
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #8 Skrevet 10. august 2011 Nei der har du det. Skal reise alene med ungene, og er høy og lys med høy og lys datter..
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #9 Skrevet 10. august 2011 Jeg og venninnen min, begge unge blondiner - dro til Egypt (sharm) for et år siden. Anbefales veldig. De hotellenen er tilknyttet egne strender så du slipper innpåslitne arabere God temperatur, fantastisk å snorkle! maten er ikke sånn allverden men vi hadde ikke all inclusive. Slet litt med å finne god frokost Vi var nedi byen om kveldene, åt middag og shoppet litt. Ikke noe problem for oss hvertfall. På veien hjem var det veldig mange vakter og politi som ivaretar sikkerheten til turistene. Reis til sharm, styr unna hurgada. Møkkete og utrivelig. Min onkel er på ferie i egypt hvert år med sin familie. Var der en gang og resten av feriene har vært i sharm.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #10 Skrevet 10. august 2011 og ta all inclusive!. Kjempe praktisk når man har med seg barn! Du kommer ikke til å angre. Slike ferier er dessuten billig i egypt.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #11 Skrevet 10. august 2011 Hvis du skal reise alene, hadde jeg valgt en av canariøyene. All inclusiv. Passe varmt på den tiden og forholdsvis rent. Egypt er et møkkete land og med 3 unger å passe på, så er det ikke tid til å løpe rundt med antibac til alle hele tiden. På gran canaria så bør du velge litt sørover på øya for å være sikret mest mulig varme.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #12 Skrevet 10. august 2011 arguinneguinn er den "norske" byen på gc. Der kan du lett få hjelp av sjømannskirken om det skulle være noe.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #13 Skrevet 10. august 2011 Kanariøyene kan ha dårlig vær i November, men stort sett så er det jo bra. Jeg hadde ikke tvilt. Der er det rent og pent, god mat (så lenge du ikke spiser inne på senterne i de store turistmaskinene), hyggelig befolkning fra overalt i Europa. Ok, du må kanskje slenge en jakke over skuldrene på kvelden men jeg syntes ikke akkurat at det ødelegger ferien. Det går helt fint å bade i havet på den tiden, og strendene er fulle året rundt. Gran Canaria er fantastisk. De som sier at det er en utslitt møkkete turistmaskin har ikke peiling. Det er helt klart mye turister der, men det er det også mange gode grunner til.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #14 Skrevet 10. august 2011 Tusen takk, jenter! Det er sånt som gjør at jeg stadig vender tilbake til DiB, når man lurer på noe får man alltid en haug erfaringer til svar, og da er det god hjelp! Blir nok kanariøyene på meg, om jeg bare finner en litt billig tur...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå