Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 Og trener så jeg forbrenner 500 (hver dag) Vil kroppen fortsatt gå i sparebluss, eller vil jeg gå ned i vekt?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 Du vil nok gå ned i vekt, en stund. Deretter vil du bli sykelig, stakkarslig, frustrert og godt mulig ikke gå ned i vekt.
Gjest ->>- Skrevet 9. august 2011 #3 Skrevet 9. august 2011 Begge deler. Du forbrenner mye mer enn 500 kcal daglig bare ved å være til. Et slikt regime vil gjøre deg slapp, gi deg muskelsvinn, hodepine, konsentrasjonssvikt etc over tid - men joda, du vil gå ned i vekt.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #4 Skrevet 9. august 2011 Monstersparebluss. Du vil gå ned i vekt selvfølgelig (det gjør man når man er kraftig underernært), men du vil totalt ødelegge stoffskifte og forbrenning, og dessuten skade kroppen din alvorlig.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #5 Skrevet 9. august 2011 Oki, takk for svar. For jeg så at ukesmenyen min denne uken faktisk gir meg mellom 7 og 800 kalorier. Og jeg trener så jeg forbrenner 540... Hmmm, da får jeg plusse på et måltid til da. Så jeg kommer opp på 1000 iallefall.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #6 Skrevet 9. august 2011 Ukesmenyen? Hvem i alle dager er det som gir deg en kostmeny som gjør at du får i deg altfor lite næring og energi hver dag? Kan umulig være fagfolk! Du bør innta minst 1300 kcal daglig, og selv da vil du miste 1 kg i uka.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 9. august 2011 #7 Skrevet 9. august 2011 Antagelig begge deler. Du kommer til å ta knekken på den normale forbrenningen din i hvertfall, og vil i tillegg bli svimmel og energiløs. Over en veldig kort periode på 1-2 måneder maks kan du klare deg på ca 1200-1300 kcal mens du trener for å gå ned i vekt. Etter det bør du øke til ca 1600 kcal om du ønsker fortsatt vektnedgang. Nå skriver du ikke noe om vekt og høyde, men du vil jo forbrenne ca 1700-2100 kcal hver dag bare ved å eksistere og utføre normale hverdagsaktiviteter også. Om du vil fort ned i vekt bør du plusse på minst 400-500 kcal, og huske på at du ikke bør ligge på så lavt inntak over lenger tid.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #8 Skrevet 9. august 2011 Jeg lager menyen selv. Liker det sånn. Sette opp og planlegge alt, og regne ut. 1300, syns jeg er for mye. men at jeg bikker 1000 det skal jeg klare.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #9 Skrevet 9. august 2011 Å ja, du er mindre begavet, altså? Neimen, da er du unnskyldt din dumskap. Lykke til med ødeleggelsen av kroppen din!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #10 Skrevet 9. august 2011 Takk alva, for et fint svar! Da skal jeg gjøre som du sier. Det hørtes fornuftig ut, selv om 1600 kalorier høres veldig mye ut. jeg ødela nok forbrenningen min noen år tilbake, men er det mulig å fikse den igjen? Trene opp forbrenningen?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #11 Skrevet 9. august 2011 1300 er IKKE for mye, det er nesten for lite! Men, dersom du vil ødelegge forbrenningen din, så vær så god! Du kommer aldri til å kunne ha et godt liv på et så lavt inntak som du skisserer. På et tidspunkt MÅ du spise mer igjen, ellers vil du kollapse til slutt, du kan risikere hårtap osv med så lite inntak over tid. Og det som da skjer dersom du nå ødelegger forbrenningen din, er at du vil legge på deg kjempemase den dagen du begynner å spise mer normalt igjen. Du MÅ få i deg minst 1200 kcal i snitt hver dag, helst 1300 kcal.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #12 Skrevet 9. august 2011 Jeg har gjort dette for noen år tilbake, men da tok jeg reductil i tilegg og de forhindrer jo sparebluss. Så da gikk jeg ned ca 30 kg. Vil jo ikke ødelegge kroppen min, men den forbrenningen min er ikke noe å skryte av. Skal oppsøke lege å få ordentlig hjelp. Lei av å legge på meg ved et "normalt" kosthold.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 9. august 2011 #13 Skrevet 9. august 2011 Det siste vet jeg ikke helt, men det er vel verd et forsøk? Du bør i hvertfall ikke tulle den til igjen en gang til :-) 1600 kcal er egentlig ikke så mye, men det er jo litt avhengig av din høyde og vekt også. Normalt trenger en kvinne som ikke slanker seg og ikke trener ca 1900-2000 kcal pr dag. Når man trener trenger man egentlig mer. Så om du forbrenner av 550 kcal ekstra hver dag, og spiser 1600 kcal, så vil du likevel gå ned i vekt. Det vil bare ta litt lenger tid, og være veldig mye sunnere for kroppen din :-)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #14 Skrevet 9. august 2011 Det er søsteren min og morin min som i sin tid fikk meg til å begynne på dette, da jeg var 15 (ser jo på bilder nå, at jeg ikke var overvektig en gang) så er nok ganske ødelagt nå 15 år senere. Hvor jeg har gått opp og ned 3 ganger meg 5 års intervall. Er det mulig å ordne forbrenningen igjen? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #15 Skrevet 9. august 2011 Gufs fra fortiden, dette. jeg gjorde det der over år, ble anorektisk og når jeg endelig begynte å spise som folk igjen, så bare svulmet jeg opp og ble overvektig. Forbrenningen virket ikke. Tok noen år før jeg fant ut at den kunne gjenopprettes ganske enkelt gjennom å spise kost rik på protein og fattig på lettfordøyelige karbohydrater. Nå har jeg en normal forbrenning, men veier fortsatt 5-10 kilo for mye. Det synes jeg imidlertid er til å leve med, i og med at jeg kan spise normalt og til og med tillate meg en sjokolade av og til uten at vekta øker uproporsjonalt. Hør du på Alva. Også gjør det ikke noe om du bytter ut ris/pasta/poteter med bønner, kikerter og linser. Rikelig med grønsaker til, og kutt ut posesupper/sauser/gryteretter. Spis ren fisk/kjøtt, ikke blandingsprodukter. Og frem for alt: spis deg METT. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #16 Skrevet 9. august 2011 12:13 Tusen takk for et flott svar! HI
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #17 Skrevet 9. august 2011 Jeg gikk på 800kcal i to mnd og gikk ned 14 kg. Jeg hadde tre milkshakekurer om dagen og spiste en sunn lett middag. De tre første dagene var jeg sulten, men det gikk seg til. Jeg trente ikke. Men tok en del vitminpiller da jeg første uken ble litt slapp. Nå etter 3år er vekten fortsatt nede og jeg har ikke hatt noen problemer med forbrenningen. Vel verdt å bruke de to mnd på å bli kvitt kiloene. Det er veldig ekstremt å si at man mister forbrenningen eller blir anorektiker av å slanke seg på en slik måte. Det går faktisk ganske fint! Iallefall om man har litt viljestyrke og selvkontroll. Hilsen ei som faktisk har gjennomført det - og ikke bare har meninger om det!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #18 Skrevet 9. august 2011 Gud, jeg er så lett påvirkelig! Jeg ønsker nemlig igjen å gå ned 20-30 kilo. Og tenker om jeg lever litt slavisk i et par mnd, bare for å få en pang start, så kan jeg vel begynne å leve på et sundt grete roede livsstil? Men huff, jeg ser vel fornuften med at det beste er å ta kontakt med lege, og få bukt med rota til problemet og få kroppen min sunn. Takk til dere som har svart meg på en voksen måte, og ikke med nedlatende ord :-) HI
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #19 Skrevet 9. august 2011 12.13 her: Jeg sier bare lykke til, og at det er fornuftig å ta hjelp av en fornuftig lege. Tror du klarer deg fint, jeg. Det vanskligste er faktisk å komme i gang, få rutiner. Og jada, du over her som har klart det og det har gått bra: Jeg syntes det gikk kjempefint i ti år.... Men det er klart at det kan hende DU har vært heldig og ikke ødelagt noenting. Ingen grunn til å anbefale andre å spille russisk rulett med kroppen sin av den grunn. Jeg sitter her også som et levende eksempel på at man kan komme seg ut av anoreksihelvetet uten proffesjonell hjelp, men det beyr ikke at jeg ønsker for andre å ha mine opplevelser. Hadde klart meg fint uten.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #20 Skrevet 9. august 2011 Spis normalt og sats på et halvt til et kg i uka. Høres lite ut, men klarer du å holde ut et års tid vil du ha mista mellom 25 og 50 kg i løpet av et år - og rolig, varig vektnedgang er the only way to go
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #21 Skrevet 9. august 2011 Lærte på studiene at basalfunksjonene i kroppen din trenger minst 1200 kcal i døgnet for at de skal kunne fungere bra. (Hjernen, lever etc..) I tillegg må musklene dine ha næring ellers så bryter kroppen din ned muskler istedet for å bygge.. Mindre enn 1500 kcal er ikke å anbefale, du vil mest trolig ødelegge forbrenningen din, OG gå opp når lavkalorikuren slutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå