Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på ti uker får lyskebrokk av og til. Er det noen som vet når det går over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Sønnen min fikk lyskebrokk når han var 6uker gammel. På han gikk det ikke over av seg selv, og endte med operasjon da han var 10mnd.

Han var lite plaget med brokket, bortsett fra at det var med på å gi han hard avføring.

Grunnen til at det ble operasjon så tidlig var fordi at brokket ble så stort og trakk ned i pungen!

Operasjonen gikk kjempefint, og han har aldri hatt noen plager i ettertid!

Etter operasjonen har magen også vært helt fin, og han har hatt normal avføring.

Håper for deres del at det går over av seg selv!

Skrevet

Har du fått det sjekket hos lege?

Min sønn hadde lyskebrokk som jeg fikk sjekket på sykehus og vi ble satt opp til operasjon på Riksen ganske raskt.I utgangspunktet var den ikke stor, trodde de, men viste seg under operasjon å være enorm. Vet ikke om du vet dette, men vær nøye med å presse brokket tilbake og hvis du en gang ikke får presset det tilbake bør du kontakte sykehus raskt! Dette var beskjeden vi fikk på sykehuset:) Vi fikk også beskjed om at dette ikke var noe som ordnet seg selv, men måtte opereres.

Skrevet

Da min sønn var 6 uker fikk han lyskebrokk.Da oppererte de han akutt,for hans tarmer kom ned i pungen. Nå er han 7 månder og ingen problemer etter opperasjonen.

Skrevet

Er sant at det oftest må opereres bort, men vi fikk beskjed om at så sant det ikke var akutt (altså at du ikke får presset det tilbake) så vil de ikke operere barn under ett år, da blir du i tilfellet sendt til Oslo.

Skrevet

Det var en barnelege som først oppdaget det og hun sa bare at om han har smerter eller om man ikke får trykket den tilbake må man til lege straks.

Skrevet

Vår gutt ble operert da han var 5 mnd ved riksen, selv om dette ikke var akutt. Så da er det tydelig litt forskjellige bekjeder ute og går:) Var veldig greit å bli ferdig med det syntes jeg, så slapp vi å drive å passe på denne brokken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...