Cruella De Vil Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 Hei, det er vel litt tidlig å tenke på etterrier ennå, men jeg har lest litt om det og gruer meg litt til det... Jeg har en gutt fra før, og etter fødselen merket jeg ingenting til etterrier. Men disse blir vel verre for hvert barn, gjør de ikke? Hva er deres erfaring? Er etterriene f.eks. vondere enn kynnerene man har i forkant av fødsel? Jeg merket heller ikke noe til kynnerne sist fødsel, men denne gangen er de nokså vonde. Ingenting sammenlignet med rier, selvfølgelig, men likevel sånn at jeg snur meg i sengen og stønner litt. Jeg husker etter sist fødsel at jeg ikke orket noe mer smerte, liksom, så jeg håper ikke det blir altfor mye vondt i etterkant denne gangen...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 Ja, de er vondere enn kynnere- omtrent som ordentlige rier i startfasen. Ikke særlig behagelig m.a.o, men gikk heldigvis fort over hos meg- varte vel bare 1 dag ca og jeg klarte meg fint uten smertestillende:)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 9. august 2011 #3 Skrevet 9. august 2011 Fikk nr 3 i fjor etter 13 år. Fikk noen grusomme etterier:( Hjalp så fort jeg fikk smertestillenede, men de varte i nesten 14 dgr:( Du kan si at jeg gruer meg skikkelig til etter denne fødselen, så alt av smertestillende skal stå klart i skapet hjemme (voltaren+ ibux som jeg fikk på sykehuset) Gikk heldigvis fort over når tabl.virket. Mye av grunnen til så sterke og langvarige etterier er nok pga bringebærkapslene jeg fortsatte å ta. Fordelen med dem var jo at livmoren trakk seg vanvittig fort tilbake, noe jordmødrene synes var helt fantastisk.
Billie Jean Skrevet 9. august 2011 #4 Skrevet 9. august 2011 Jeg hadde litt etterrier med første, og nå med andre fikk jeg litt flere. Merket dem jo, og de var litt vondere enn kynnere. Men det var ingenting å grue seg til, sånn som de artet seg hos meg hvertfall:) De kom når barnet diet, og sånn sett var det positiv smerte. Hvis du får veldig vondt er det jo mulig å ta smertestillende. Hør med personalet på fødeavd. Lykke til med forestående fødsel og barseltid:)
Hegeveronica Skrevet 9. august 2011 #5 Skrevet 9. august 2011 ja dessverre er etterier vanlige, har født 4 ganger tidligere å jeg må si at de blir vondere for hver gang, syntes de var serdeles sterke forrige gang, men du får jo smertestillende. Da de sier alltid at du trenger ikke å ligge å ha vondt
*venter på tredje* Skrevet 9. august 2011 #6 Skrevet 9. august 2011 Jeg sier som flere andre her; de er generøse med smertestillende når etterriene setter inn. Det er jo i og for seg en positiv smerte; livmoren som trekker seg sammen igjen. Men ikke vær redd for å si ifra at du har vondt! Jeg hadde i en og en halv dag, så var det ikke mer å snakke om. Og merket det mye mer etter nr to enn hva jeg hadde med førstemann. Sånn sett ser jeg ikke med gru til denne gangen med etterrier heller. De må komme, og det er bare en positiv ting. Masse lykke til! )
Cruella De Vil Skrevet 9. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 9. august 2011 Takk for mange svar! Da er jeg litt mer beroliget; så lenge det ikke varer i altfor mange dager og man får smertestillende mot det, skal jeg nok klare meg. Når jeg tenker meg om fikk jeg jo litt smertestillende de første dagene etter forrige fødsel også (pga. vonde sting), så kanskje det var derfor jeg ikke merket noe til etterriene...
Ella78 m/ A&M Skrevet 9. august 2011 #8 Skrevet 9. august 2011 Jeg har ikke hatt antydning til etterrier etter noen av mine to barn. Så DET går også an, bare så det er sagt. :-) Jeg håper det blir sånn etter en eventuell ny baby.... Hehe..
Icedancer Skrevet 9. august 2011 #9 Skrevet 9. august 2011 Med nr to så hadde de allerede satt intravenøst diverse andre medisiner, så når etterriene satte i gang (temmelig heftig) var det så vidt jeg trengde ymte frempå så fikk jeg faktisk morfin i samme sleng som den andre medisinen. De drev å herjet en del med meg etter fødselen og syntes vell jeg kunne slippe etterrier:) Så jeg slapp kanskje billig unna på akurat det området sist:) Men knan ikke si jeg gleder meg denne gang. Skal pakke med meg noe smertestillende i bagen tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå