Gjest Lykkes vi igjen? Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Hei! Hvordan går det med deg? Her går det bra. Blir spennende på fredag. Lykke til!
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 Hei hei! Så fint at du har det bra! Spent på fredagen jeg også...... Håper jeg har et gullegg eller to Når på dagen skal du til UL? Jeg skal på morgenen. Litt ufin dag her i dag, er superkvalm..... Merker det letter litt nå, det er digg! Lei av sprøytene, og gleder meg til å bli ferdig med de..... Hvor setter man eggeløsningssprøyta forresten, vet du det? Lykke lykke til! Klem fra
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 9. august 2011 #3 Skrevet 9. august 2011 (Maken til klaging på meg, hehe.......) Dårligdag.no
Gjest Lykkes vi igjen? Skrevet 9. august 2011 #4 Skrevet 9. august 2011 Hei igjen! Bortsett bra blødningen og hetetokter så har jeg det bra. Tidligere har jeg slitet med vondt i hode. Er veldig glad for at jeg ikke har hatt for mye av det denne gangen. Hetetoktene har nok kommet litt i sammenheng med temperaturen ute. Helt i orden at du klager. Det er en stor påkjenning dette. Skal du til Hausken på UL? Jeg skal ta det her på Østlandet. Har fått time litt ut på dagen, da vi har litt kjørevei. Eggløsningssprøyten setter du der du setter den andre sprøyten, altså i magen. Er lei sprøyter jeg også. Er litt øm. Spesielt et stikk er veldig ømt. Masse lykke til på fredag og i neste uke.
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 10. august 2011 #5 Skrevet 10. august 2011 Bra du slapp hodepinen da! Hetetokter er litt ubehagelig, ikke hatt så mye av det jeg. Kvalmen derimot, er her i dag også. Våkner tidlig av at jeg er så kvalm, men utover dagen gir det seg litt. Tidlig morgenkvalme, haha! UL på østlandet jeg også. Må reise et stykke jeg også, den vanlige klinikken min hadde ikke mulighet til å hjelpe meg -selv om jeg ringte nesten 2 måneder før........ Ferieavvikling.. De fikk noen fine ord -brukt de hele mitt voksne liv, og nå, når jeg virkelig trenger de, så kan de ikke hjelpe. Nice............. (Hør på hormontrollet a, skal ikke så mye til.. hehe) Ja, sprøytene blir verre for hver dag. Sannsynligvis bare 3 igjen! Pluss EL-sprøyte.. Takk for svar på den, hadde håpet du skulle si skinka.. haha.. Tvi tvi til oss!! Klem fra
Gjest Lykkes vi igjen? Skrevet 10. august 2011 #6 Skrevet 10. august 2011 Jeg har vært heldig og sluppet å vært kvalm. De siste dagene har jeg heller ikke hatt hetetokter, derfor har jeg litt tro på at det skyldea varmen og klamheten ute. Fant ut at vi har en time å kjøre. Kommer til å reise i god tid, da vi ikke vet om det er veiarbeid på turen. Han jeg skal til, jobber 3 dager en plass og 2 dager en annen plass. Der han jobber de to dagene, er et stykke i fra oss. Men han har ordnet det slik at jeg får komme til han. Han kjenner oss og historien vår. Han gjør alt han kan for å hjelpe oss. Jeg må ta to sprøyter per dag, så magen min begynner å bli fin. Ser i bruksanvisningen at WL sprøyten kan settes i låret, men jeg har aldri gjort det. Du kan ringe klinikken for å spørre om det er greit at du gjør det. Tvi Tvi til oss ja! Klem fra
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 11. august 2011 #7 Skrevet 11. august 2011 Kan kvalmen min være et tegn på overstimulering? Er redd for det jeg... Mye å tenke på! Begynt å grue meg en del til uttak.. Men på en måte er jeg takknemlig bare det er "noe å ta ut" -så det er mange blandede følelser ute og går her. Så snill gyn dere har da! Fantastisk når man får litt ekstra oppfølging. Håper det er et bra sted jeg kommer også.. Tenk, imorgen ved disse tider vet jeg mer av hvordan det ligger an! Phu.... Du også! Spennende asså........... Tar du to om dagen? Yeeez... Forskjellige hormoner da? Jeg tar en høy dose, så bruker mye medisin -og har måttet ta to sprøyter flere ganger. Men ikke hver dag, stakkars deg!! Får se an hvor vi tar ELsprøyta.. Blir nok magen, like greit det. I følge Hausken skal jeg ta de siste sprøytene imorgen, hurra!! Håper det stemmer, ikke lysten på å kjøpe mer... Dyrt asså! Klem fra
Gjest Lykkes vi igjen? Skrevet 11. august 2011 #8 Skrevet 11. august 2011 Hei! Det med kvalmen og overstimulering kan jeg ingenting om. Er du usikker, ring klinikken. Nå skal du på UL i morgen, så da får du et svar. Jeg har vært gjennom uttak tidligere og synes ikke det er ille. Men der er alle forskjellige. Jeg synes de er veldig flinke hos Hausken og det gjør at jeg klarte å slappe bra av sist. Jeg kjenner til det med følelser. Mange tanker som surrer opp i hode på oss om dagen. Vi har veldig snill gyn. Han er enestående. Det betyr mye for oss at han vil følge oss opp så tett. Og dersom vi lykkes, vet jeg at vi kommer til å ta 7 ukers kontrollen hos han. Sist var vi hos Hausken på 7 ukers kontroll, men jeg tror vi velger å ta den her denne gangen. Jeg har time 11:30 i morgen. Så på denne tiden kommer jeg til å være ganske så nervøs. Jeg tar klexane og menopur.. I går hadde jeg problemer å sette sprøytene. Er litt øm og sårt på magen. Men fikk det til.Menopur dosen min er 300. Jeg setter menopur om kvelden, så jeg vet ikke om min siste sprøyte er i morgen eller en gang i helgen. Jeg har alltid måtte gå noen ekstra dager på sprøyte. Har på følelsen at jeg skal sette EL på søndag eller mandag. Dette er kjempe dyrt. Fikk du PM'en min? Klem fra
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 11. august 2011 #9 Skrevet 11. august 2011 Har samme følelse om EL sprøyten! Så PM nå, første gang jeg har sett man kan få det! Ikke helt "inni" alt dette.. hehe Huff, det er ikke lett med sprøytene. Jeg hadde ikke klart hvis ikke mannen min tok de på meg, glad han gjør det! Føler med deg!! Jeg setter 225 puregon hver dag, synes det er nok. Du må jo ha betalt vanvittig mye for medisinene? Huff, kjenner spenningen bygger seg opp her! Blir godt å få unnagjort Ul imorgen, og forhåpentligvis puste lettet ut etterpå..
Gjest Lykkes vi igjen? Skrevet 11. august 2011 #10 Skrevet 11. august 2011 Jeg hadde uleste meldinger lenge her inne, da jeg ikke forstod så mye av det. Jeg har satt alle selv, men jeg gruer meg litt hver gang. Vi har brukt ca 16 000 kr til nå. I morgen vet vi mer. Den dagen er som oftest veldig bra.
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 11. august 2011 #11 Skrevet 11. august 2011 Det var mye! Bare tre tusen under på oss da, mye penger.... Du er TØFF!! Imorgen vet vi, ja..... Er så nervøs atte fy......... LYKKE TIL!!! Klem,
Gjest Lykkes vi igjen? Skrevet 11. august 2011 #12 Skrevet 11. august 2011 Veldig mye penger. I tillegg kommer forsøket. Tusen takk, synes jeg er litt tøff selv også. Masse lykke til i morgen! Klem
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 12. august 2011 #13 Skrevet 12. august 2011 Takk, neeervøøøs nå.. Reiser snart! Håper, håper, håper på positive opplevelser snart Du kan plusse på 30 her også, så vi er oppe i 43000... Veldig verdt det hvis dette går bra Lykke til igjen!
Gjest Lykkes vi igjen? Skrevet 12. august 2011 #14 Skrevet 12. august 2011 Hei igjen! Jeg reiser om et par timer. Krysser fingrene for deg og meg i dag. Det er absolutt verdt det, dersom det går vår vei. Lykke til Happy.
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 12. august 2011 #15 Skrevet 12. august 2011 Ferdig med UL! Phu...... Slet litt med kommunikasjonen med gyn, hun pratet dårlig norsk. Men forstod det sånn at jeg hadde 1 stort gullegg, og 14 mindre. Nå er jeg VELDIG spent på telefon fra Hausken, håper de ikke drøyer for lenge med å ringe. Hvordan gikk det med deg? Håper alt er flott! Klem,
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 12. august 2011 #16 Skrevet 12. august 2011 Jorunn ringte rett etter jeg hadde skrevet dette.. De hadde diskutert veldig, og kommet frem til at inseminering var det beste alternativet, i.o.m at det ene egget skilte seg så positivt ut. Vet ikke om jeg skal le eller gråte, dette ble en stor forandring i planene. Det er jo laaangt billigere, men innbiller meg jo at sjansene er mindre også........ Huff! Vi får prøve å ta dette positivt, og tro at dette er det beste alternativet. Håper det!! Må jo stole såpass på Hausken-folkene Nervøs klem fra
Gjest Lykkes vi igjen? Skrevet 12. august 2011 #17 Skrevet 12. august 2011 Ultralyden hos meg gikk bra. Han sa ikke hvor mange egg jeg hadde, men jeg så på skjemaet som han fylte ut at jeg hadde et par på 18 mm og noen mindre. Det minste var 12 mm. Slimhinnen var veldig fin. Jeg må gå på spray og menopur i dag og i morgen. Eggløsningssprøyten på søndag. Uttak tirsdag. Det var Elise som ringte meg. De er veldig dyktig hos Hausken, så jeg håper det går veien for deg. Når skal du dit? Klem
Gjest Lykkes vi igjen? Skrevet 16. august 2011 #18 Skrevet 16. august 2011 Hvordan går det med deg? Uttaket er overstått hos meg. Innsetting om 2 dager.
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 18. august 2011 #19 Skrevet 18. august 2011 Hei! Insemineringen er overstått, var der på tirsdag jeg også. Har hatt en tøff uke, ble en voldsom nedtur da jeg ikke fikk ivf. Nå har jeg heldigvis kommet dit at jeg håååper dette var det som skulle til, samtidig som jeg til en viss grad er klar for et nytt forsøk. Hvordan går det med deg? Hvordan gikk uttaket?
Gjest Lykkes vi igjen? Skrevet 19. august 2011 #20 Skrevet 19. august 2011 Lykke til med tiden framover! Når på tirsdag var du der? Vi hadde time kl 9. Min samboer ble hentet inn først, så ble jeg og gutt ungen hentet inn. Forstår godt at du har hatt en tøff uke. Jeg har aldri vært borti det selv, så jeg kan ikke svare deg på hvordan dette kan ha vært . Det går bra med meg. Litt vondt i magen og litt øm. Fikk y\ut 13 egg, hvor 11 var brukenes. 7 av de ble befruktet, men bare 1 egnet seg til å settes inn. Blir en spennende tid. Lykke til!
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 19. august 2011 #21 Skrevet 19. august 2011 Så spennende at du fikk 1 superegg da! Håper det klorer seg fast! Litt øm og rar i magen jeg også, vet ikke om det er etter insemineringen eller vaginalene....... Eller noe annet...... Vi håper veldig, men har ikke heeelt troen. Forberedt på nytt forsøk! Litt mer positiv til hele "greine" for hver dag som går..... Det er jo bra Vi var der litt senere på tirsdagen, hadde time kl 13. Nesten så vi traff på hverandre da Takk for lykkeønsket, LYKKE TIL dere også Klem fra
Gjest Lykkes vi igjen? Skrevet 20. august 2011 #22 Skrevet 20. august 2011 Jeg håper dette er et super egg og at det vil klore seg godt fast. Det er nok litt medisinene som gjør at vi har den ømheten i magen. Håper du lykkes nå og slipper å tenke på nytt forsøk. Vi hadde reist i fra klinikken vi da, når du hadde time. Men det var nære på at vi traff hverandre. Jeg tenkte faktisk på deg og lurte på om du kunne være en av de kvinnene som satt der. Det var Elise og Arne som var på uttaket og innsettingen hos meg. Vi får hjelpe hverandre å holde motet oppe til testdagen. Når skal du teste forresten? Jeg skal teste 31. august. Fortsatt masse lykke til!
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 20. august 2011 #23 Skrevet 20. august 2011 Sender de beste ønsker til deg også! I går kveld fikk jeg mye murringer, trodde nesten det var TR på gang.. Men murringene ga seg litt i natt igjen.. Blir til at man tenker litt på hva det kan være! Håper veldig.. Det var Arne vi var hos også, han klødde seg fælt i hodet -han forstod ikke hvorfor det gikk som det gikk med prøverør. Han måtte gruble litt før et evt nytt forsøk, sa han. Får håpe det ikke blir et nytt forsøk nå... Hadde en prat med Elise etterpå også, og fikk gode lykkeklemmer. Testdag 30.august! Tenkte svi av en billigtest den 29.aug også, men vi får se... Fikk ikke beskjed om å bestille blodprøve hos lege, det gjør man kanskje bare hvis hjemmetest er positiv? Er vel litt annerledes i.o.m. at jeg ikke hadde ivf. Tvi tvi!!
Gjest Lykkes vi igjen? Skrevet 20. august 2011 #24 Skrevet 20. august 2011 Tusen takk! Her har ømheten i magen nesten gitt seg. Merker kun noe hvis jeg strekker meg eller bøyer meg. Vanskelig å si hva den murringen kaan være. Men man begynner å tenke og kjenner etter om en kjenner mer. Håper dere slipper nytt forsøk. Men dersom dere er så uheldig at dere må det, så håper jeg Arne finner ut av det. De er veldig dyktig hos Hausken. Lager eget opplegg for hver pasient. Elise er enestående. Har fått mange klemmer av henne. Hun er bare helt fantastisk. Om du gruer deg, så slipper det taket når du ser Elise. Slik er det hos meg iallefall. Du skal teste dagen før meg. Blir spennende. Det er opp til hver enklet om de vil ta blodprøver eller ikke. Jeg har allrede ordnet med rekvisjon på legesenteret, i tilfelle jeg skal være heldig å teste positivt. Jeg har heller ikke fått beskjed om å ta blodprøver. Det er noe jeg gjør ved eget ønske. Har opplevd 2 SA, og klarer derfor ikke å slappe av med en gang jeg får en positiv test. Det hjelper veldig å få tatt blodprøver og sjekke stigningen på HCG. Tvi Tvi til deg også.
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 20. august 2011 #25 Skrevet 20. august 2011 Huff, SA må være grusomt........ Kun hatt en kjemisk graviditet jeg, og bare opplevd svaaake tester i forbindelse med det -ellers kun negative tester. Kommer til å ta blodprøver jeg også, hvis det viser seg at jeg skulle få positiv test om en ukes tid..... Hvor nøye er du med sukker, koffein etc..? Jeg følger det slavisk.... Drikker kun farris av brus, nix kaffe og holder meg unna alt med sukker. Spiser endel frukt da, så nå ble jeg litt nervøs for fruktsukkeret? Håper ikke det kan påvirke negativt....... Ja, de er supre på Hausken. Der blir man tatt i mot med åpne armer! Ha en fin lørdagskveld!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå