Gå til innhold

Kjapt gravid etter p-pilleslutt

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet på p-pillen microgynon 5. juni. 8. juni fikk jeg mensen (som normalt). Etter det har jeg ikke hatt mensen.

11. juli tok jeg en graviditetstest, men denne var negativ. 26. juli tok jeg to nye tester, og begge disse var positive:) Betyr det at jeg skal regne termindatoen min (som normalt) etter den første dagen i siste mensperiode (8. juni)? I tilfelle er jeg ni uker på vei:) Jeg er litt bekymret for at jeg er kommet kortere på vei enn det...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143462182-kjapt-gravid-etter-p-pilleslutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Milla med 1 Jente og Spire

Hm, jeg håper at noen som vet enda bedre enn meg også svarer deg her!

Men om du ikke har, så får du bare bestille legetime til første svangerskapskontroll og høre hva legen mener.

Men jeg ble også gravid umiddelbart etter p-pilleslutt. Fikk jo mensen rett etter siste pille, og så kom det ikke flere perioder! Dette var det forrige svangerskapet mitt, men jeg mener å huske at da jeg testet var jeg 4+5, og den var altså positiv.

Litt snedig at den første testen din ikke var positiv, og jeg skjønner veldig godt at du ikke helt tørr tro 9 uker i fare for å bli satt et stykke tilbake! Så ta kontakt med legen! :-)

Gratulerer med baby i magen:)

Hei

Jeg og ble gravid rett etter p-pille slutt. Fikk mensen 3 dager etter at jeg tok den siste pilla og eggløsningen kom rett etterpå.

Pr i dag så regner jeg ut fra første blødningsdag og da er jeg 10-6 på vei i dag.

Men legen tror jeg kan ha hatt en sen eggløsning og kanskje er 2 uker mindre på vei.

en det vil tiden vise.

Jeg testet positivt 3 dager før venter mens, og negtivt etter i hele 2 uker.

Så ble teten positiv igjen.

Hei :) Eg blei gravid første pp etter pilleslutten nå i juni :) Fikk mensen 5. juni få dager etter pilleslutt. Eg testet positivt 8 juli, hadde da hatt mensenmurringer i 3 dager (pleier ikke ha dette så mye i forveien før eg får mensen til vanlig). Eg er 9+0 idag.

Tror ikke at eg ville regnet ut ifra siste mensdag, for da hadde eg blitt skuffet tilfelle eg var mindre på vei. Skulle tro at du er mindre enn 9 uker på vei si du testet negativt 11 juli, den burde jo vert positiv da.. Bestill deg en tidlig ul så ser du hvor langt du er på vei :) Lykke til!

Hei. Opplevde også å bli raskt gravid etter p-pille slutt. Slutta 6. juni, fikk ikke mens i det hele tatt i juni. Har opplevd å ikke få mens i de pillefrie periodene før, så jeg tenkte at den kom nok igjen i juli. Det gjorde den ikke og 13.juli testa jeg positivt. Måtte ta en ny etter to dager bare for å være helt sikker, og den var også positiv :)

Er vel sånn ca 9 uker nå, men har hatt en liten blødning. Var til legen og fikk tidlig ul for å sjekke om alt er ok og når termin egentlig er. Skal på torsdag :)

Håper ikke jeg blir satt så mye tilbake. Å bekrefte termin bør jo være en god grunn for tidlig ul. Lykke til alle sammen :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...