lillespire08+10 Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Jenta mi er 9 mnd, og sitter fint i den minste bilstolen, 0-13kg. Vet ikke hvor mye hun veier, men vil tippe drøye 9 kg. Syns å huske at vi til storebror bytta rundt 9 mnd, dog han var noe større. Er det sånn at det er best å drøye med å bytte så lenge de sitter bra i den minste bilstolen? Har noen av dere andre gått opp i str, og hva er alder på barnet?
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 jeg har lurt på det samme her. Tror at så lenge de ikke veier mer enn 13kg og ser ut til å trives i setet er det ingen grunn til å bytte. Vi har et brio-sete fra 0-13. Nå er hun 11 mnd og veier vel litt over 10kg, Hun sitter fint og sovner fint i setet, så med mindre hun blir mye lengre eller mye tyngre beholder vi det en stund til Vi var nær ved å kjøpe nytt da vi lånte besafe av mormor og morfar, men glad vi ventet for hun sover egentlig bedre i det vi har det hjalp kanskje ikke så mye dette svaret mitt, men da er vi hvertfall to som gjør noenlunde det samme
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 9. august 2011 #3 Skrevet 9. august 2011 Vi har nettopp byttet, lillemann var 11 måneder da han fikk ny. Babystolen var en HTS Izi Sleep. Den passet både i vekt og lengde, men var blitt temmelig smal og han var ikke fornøyd med den lenger. (Han er ca 12 kg og 79 cm) Vi byttet til en Britax, bakovervendt til 25 kg. Der sitter han som en konge, liker den veldig godt og hodet hans faller ikke forover når han sovner.
mamma.for.2♡ Skrevet 9. august 2011 #4 Skrevet 9. august 2011 Vi har byttet til Britax Multi Tech 2. Hun satt forsåvidt godt i setet for 0-13kg. Men når hun begynte å nærme seg 10 kg så orket jeg aldri å bære med meg hele stolen med henne oppi inn og ut av bilen så den ble stående fastmontert i basen i bilen. Og dermed syns jeg det ble så trangt å legge henne oppi og ta henne ut av sete. Vi hadde Bebé Confort Creatis setet. Virker som hun koser seg i sitt nye sete også, og ingen problem å sove der hvis trøttheten tar henne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå