Heidish Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Selv kan jeg vel ikke klage, men synes etterhvert det begynner å bli slitsomt å jobbe 100 % + ta vare på 5-åringen, rydde etc. og i tillegg pusse opp bolig. Går stort sett i ett. Vurderer å gå ned til 50 % stiling for å kunne slappe av litt mer. Plages også noe med vondt i setet. Hører gjerne om hvordan formen til dere andre er. Har termin 10.okt.
ballerinaen_ Skrevet 8. august 2011 #2 Skrevet 8. august 2011 Vi har termin på samme dato Jeg er fulltidssykemeldt nå pga bekkenløsning. Formen sånn ellers er så som så. Jeg er sliten, men har to barn til på 4 og 5 år Kjenner det begynner å bli tungt og sliter litt med kvalme som er kommet tilbake :-/ Så gleder meg til jeg får kroppen min tilbake igjen Lykke til videre =))
blomsterpotte Skrevet 8. august 2011 #3 Skrevet 8. august 2011 Jeg har også termin 10/10. Jeg har vært sykemeldt og mer eller mindre sengeliggende 7 mnd nå pga hypermesis, bekkenløsning og en kronisk hodepine, så dagen barnet er ute av min kropp kan ikke komme fort nok.
siljesnupp med minisnupper Skrevet 8. august 2011 #4 Skrevet 8. august 2011 har termin 15/10 og ble sykemeldt for en uke siden.... har veldig varierende blodtrykk(mest høyt), plagsom hodepine og har den siste mnd fått mere og mere vondt i bekkenet og sliter med å gå... var ikke helt klar for sykemelding men hadde ikke noe valg fikk jeg beskjed om pga blodtrykket.. men er uansett fornøyd med å ha holdt ut 100% i 30 uker jeg da:)
♥ Min engel ♥ Skrevet 8. august 2011 #5 Skrevet 8. august 2011 Heisann.. Her er formen helt ok, kjenner jeg er lei. Men er bare 8 uker igjen, så skal vel klare å holde ut Sliter med bekkenløsning og høyt blodtrykk, så har vært sykemeldt siden mai. Har vært noen lange dager i sommer, så godt høsten melder sin ankomst snart. Selv har jeg termin 3.okt. Lykke til videre ps: Snart er det våres tur å klage om slimpropper, overtid og kraftige liksom rier )
Venter prins i oktober <3 Skrevet 8. august 2011 #6 Skrevet 8. august 2011 Jeg har termin 4 oktober. Har vært innlagt på sykehuset to ganger pga. nyrebekkenbetennelse(i uke 23 og uke 25), streptokokker og UVI. Nå har jeg akkurat fått en ny urinveisinfeksjon, så kan vel si at formen er så som så. Er litt lei av å være syk! Synes det er blitt tungt å bøye meg, og jeg duger ikke til mye om dagene føler meg litt som en hval her jeg går og puster tungt for hver minste lille bevegelse Føles litt som at innvollene mine skvises hvis jeg bøyer meg osv... Hehe.. men er heldigvis ikke mange ukene igjen, så skal nok holde ut Bøyer meg i støvet for alle dere med barn, som har plager i svangerskapet.. kan ikke være lett! Jeg har i det minste ingen barn fra før av + at jeg er i permisjon fra skolen, så jeg kan egentlig ikke klage
Lykkelig91 Skrevet 9. august 2011 #7 Skrevet 9. august 2011 Termin 12 okt. Jeg skal nok heller ikke klage, men begynner å bli litt sliten, sliter litt med rygg/bekken. Jobber 100%, har en (for tiden VELDIG trassig) toåring og er midt oppi flytting. Merker det tar på. Kan jeg be legen om 50% sykemelding, eller må jeg ha noen bedre grunn enn at jeg er sliten?
3.gangs mor Skrevet 9. august 2011 #8 Skrevet 9. august 2011 Hei. Har termin 25 oktober, kommer nok til å gå over siden jeg gjorde det med de to første. Som nå er 8 og 6 år. Har vært sjukmeldt en stund siden jeg har manko på jern i blodet + alt for lavt blodtrykk. Begynner å bli ganske kjedelig å åg hjemme, men orker ingen ting så husarbeidet og rydding, klar gjøring av barnerommet tar evigheter..... Men det går da fremover, har "bare " 11 uker igjen....
♥tosmåtroll♥ Skrevet 9. august 2011 #9 Skrevet 9. august 2011 Heisann jenter! Har termin 2 oktober, og er 100% sykemeldt pga bekkenet og gangvansker. Kjedelig å være hjemme i så mange uker, men hadde ikke klart jobben slik jeg er nå! Har en travel 2åring som jeg må spare energi til. Har slitt med masse kynnere og menssmerter denne uka...men regner med det er normale vondter...kan bare ikke huske det var slik med han første....da kjente jeg ingenting av slike ting før vannet gikk 9 dager over termin. Så håper litt på at han her skal komme til termin og ikke så mange dager etter... Masse lykke til videre jenter!
Sinnataggen_lykkelig <3 Skrevet 9. august 2011 #10 Skrevet 9. august 2011 Jeg har termin 27.10 og er i full jobb. Har ikke vært sykemeldt en dag Så jeg klager ikke. Har hatt UVI 4-5 gang og sopp oppå alt. Så det har liksom blitt min bane..... Har nå begynt å bli plaget med bekken og rygg, men ikke mer enn man må forvente. Sliter også med at jeg blir fort sliten (tungpustet). Fordelen er at jeg kan gå supersakte til jobb Har en stillesittende jobb, så må opp å gå litt i løpet av dagen for ikke å stivne helt. Føler meg som en 100 år gammel dame når jeg prøver å komme meg opp av stolen, men mykner fort opp igjen. Har 79 dager igjen, så det er ennå en stund til den stor dagen, men vi overlever nok
81-Mamma<3<3 Skrevet 9. august 2011 #11 Skrevet 9. august 2011 Termin 1 okt her, ble 100% sykemeldt for 2 uker siden. Før det jobbet jeg 50% i sommer. Før det igjen hadde jeg skole siden av jobben. Er sykemeldt fordi jeg er sliten. Det er god nok grunn (til deg som lurte på det). Får ikke sove om natta lengre. I går la jeg meg kl 9, og sovnet kl 1. for så å våkne når mannen stod opp kl 6.... Har i tillegg en meget aktiv toåring. Så har virkelig ikke energi til å gjøre noe annet enn litt husarbeid og ellers hvile meg masse Jeg har også blitt kvalm igjen. Skjønner ikke det.. var ikke det sist!
*venter på tredje* Skrevet 9. august 2011 #12 Skrevet 9. august 2011 Vi er nå så forskjellie alle mann! Og godt er det ) Jeg er i 100 % jobb, og har planer om å jobbe frem til fødsel. Formen er fin; sliter med de vanlige vondtene som bekken, tung pust, tung i kroppen, etc; men tar det med et smil og holder humøret oppe. Masse lykke til alle oktobermammaer! Snaaart er det vår tur )
Mamma i lykkerus Skrevet 9. august 2011 #13 Skrevet 9. august 2011 Jeg har termin 1. okt og jobber fortsatt 75%. Det har gått greit frem til i dag da jeg sklei på flisene og gikk rett i gulvet. Vrei kneet og føltes som om jeg knuste hver minste lille bit av korsryggen. Så nå får vi se hvordan det utvikler seg, men vurderer virkelig å slutte å jobbe nå. Har ikke så lenge igjen og føler jeg har stått hardt på hele svangerskapet. Jobber stående på hardt (ofte vått) gulv, løfter mye tungt og står mye bøyd. Hadde vært godt å følt at jeg ga litt tid til meg selv og babyen i noen uker før han kommer. Jeg har ingen å ta meg av fra før så er vel heldig sånn sett, at det bare er meg og magen. I tillegg er vi ferdig med det meste av oppussing og flytting her hjemme. Men synes nå litt synd på meg selv allikevel Gubben mener jeg ikke er i stand til å jobbe lenger og jeg får heller ikke kjøre bil ettersom synet mitt delvis forsvant i første trimester. Man får vel bare låse seg inne og legge seg ned og dø frem til lille herligheten endelig finner ut at han vil ut.... ;P
Svins&Småsvansene Skrevet 9. august 2011 #14 Skrevet 9. august 2011 10 oktober her også! Er førstegangs, og ser at jeg nok har vært veldig heldig med svangerskapet, har knapt hatt en eneste plage så langt! Hadde liksom sett for meg 9 mnd spying, å gå opp i vekt til jeg ble en gjennomsnittlig flodhest, mye vondter og plager osv.. Jobber fortsatt 100% og regner vel med å gjøre det til jeg går ut i permisjonen, om ikke formen skulle endre seg drastisk. Magen er ikke blitt uoverkommelig tung og stor heller, eneste småplagene så langt er litt dårligere nattesøvn noen netter, samt vondt i ryggen om jeg sitter lenge på rette stoler eller feks kjører bil lenge. Så nei, skal visst ikke klage:)
Fjellrypa venter gutt nr 2 Skrevet 9. august 2011 #15 Skrevet 9. august 2011 Det har vært et tøft svangerskap (vår første) så langt, men føler det ble bedre i begynnelsen av sommeren. Mye problem med ryggen og urinveiene de første månedene. Deretter ble alt bedre og jeg tar meg joggeturer og går 9 timers fjellturer. Har slitt med kvalme og magesmerter i det siste, og etter en fjelltur i helga måtte jeg tilbringe ei natt på føden. Heldigvis falsk alarm, men jeg har fått påvist en betennelse i ribbeveggen. Sannsynligvis pga press fra den lille i magen. Er i 100 % jobb enda, men kjenner jeg er trøtt pga lite søvn. Har en stillesittende jobb, men den er hard mentalt sett. Håper på å jobbe frem til permisjonsstart, men vi får se hvordan det blir med søvn fremover. Termin er 28. oktober, så det er litt tid igjen enda :-)
Divine85 Skrevet 9. august 2011 #16 Skrevet 9. august 2011 Eg har termin 13.oktober,og er enno i 100 % jobb.Har ikkje noko fast då,så frå neste veke veit eg ikkje om eg har arbeid enno.Kjenner at ting vert tyngre og tyngre,og det eg slit mest med er at eg har mykje vatn i kroppen,og at ungen ligg så lang oppe at eg knapt får puste.Det er veldig tungt å gå trepper for å sei det slik:P
jippi78 Skrevet 9. august 2011 #17 Skrevet 9. august 2011 Det rusler og går, men det går litt smått om dagen. Kjenner tyngden godt alt og sliter med å bøye meg. Får gjort litt lite synes jeg og hvis jeg driver på med noe en dag så får jeg det igjen dagen etter. Sover også kun 4- 5 timer om natta. (begynner å bli vondt å ligge i alle stillinger). Med en aktiv 2 åring er et litt for lite søvn!!! Jobber 100% og er snart ferdig med ferie så er litt spent på hvordan det blir å starte på igjen. Sist gang jobbet jeg for lenge og ble helt utslitt (ville så gjerne helt til det stoppet av seg selv). Skal ikke slite meg ut med jobb, er ikke bare å slenge seg ned på sofaen og ligge der til det er sengetid slik som det var første gang. termin 14.10 og vet det kommer til å gå fort. Nyter spark og vet jeg opplever noe helt fantastisk:) Lykke til alle sammen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå