Gå til innhold

Hvor mye og hvor ofte til baby 7-8 uker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mi si er også 7 uker og glad i mat. Hun får mme i tillegg til at jeg ammer pga mindre melk, spesielt på dag/kveld. Hun får alt fra 60-165 ml. Kommer helt an på hva jeg har gitt fra meg. Sjelden det går 3 timer mellom hvert måltid, helst 1,5-2 timer.

Veslo mi blir 9 veke på fredag og spise alt mellom 65-165 ml mme kvert måltid.

Første måltid ca mellom 4 og 6, så 9, så 13-14, så 16-17 og siste måltid 19-20. Legge seg i 21-22 tia å spise kanskje 30 ml t før ho legg seg t å sova. Sånn har me hatt da sia ho va 3 veke, både på mengde og klokkeslett.. Liten rutine baby ;)

Du må gje baby mat når baby e sulten, ikkje tenk på kor mykje og kor ofta, sjøl om du gjer mme ska babyen få regulera sjøl kor ofte og mykje den vil ha:)

Annonse

Du har fått inn fine rutiner ja:-) Er ikke helt der enda vi da, men tenkte å prøve litt. Har fått henne inn i en fin rytme de siste nettene da, kan sove en 7-10 timer i strekk. Men dette kan forandre seg fort igjen. Veit jeg ikke skal tenke så mye på hvor mye og hvor ofte, men stresser meg litt at hun legger på seg litt i overkant. Men dette kan vel også forandre seg.

Kjenne t den følelsen ja, mini her har jo drukke den kvoten heilt sia ho va 3 veke, fekk då beskjed av helsesøster at ho ikkje sku drikka meir en 15% av vekta si (vekt x 150 / 6 (antall måltider i døgnet) men den regelen funka ikkje då.. Ho gjekk fort og tidlig opp i ml, men har stagnert og holdt seg på samme mengden alle desse vekene. Nåken babya gjer da sånn å andre øke gradvis.

Kor mykje drikk jento di då og kor stor e ho? Min meining e no at da e bedre at dei har litt ekstra å gå på, plutselig blir dei sjuke eller nåke å då e da veldig godt å ha litt å gå på :)

Da e no vertfall godt at jento di har matvett! :) hehe bedre da enn at ein må tvinga da i dei.. Ho kjem t å regulera seg ho og på ett tidspunkt, berre vent å sjå :)

Hun drikker alt fra 60-165 ml mme, alt ettersom hva som har kommet fra puppen først. Ligger stort sett over 100 ml mme hele tiden selv om hun har fått pupp. Bortsett fra på morgenen, da har jeg litt. Hun var 4000 gram ved fødsel, nå er hun 5885 g og 7 uker. Ja, enig med du at det ikke er dumt at de har litt å gå på. Satser på at du har rett med tanke på regulering:-) Hadde sikkert blitt lettere om hun kun fikk flaske, da hadde jeg visst hva hun fikk. Men det var disse edle dråpene fra puppen da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...