Gå til innhold

Bebe confort high trek, noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi kjøpte denne til førstemann. Jeg har litt både og erfaring, men det gjelder alle vogner jeg har hatt. Finner alltid en god del fordeler og ulemper ved alle vogner, og har prøvd en del.

En av de store fordelene er at den har håndbrems, hvilket jeg brukte veldig mye når jeg skulle gå i nedoverbakker. Har savnet det på ALLE vogner jeg har prøvd senere. I tillegg er det ekstremt praktisk at låsen til forhjulet sitter oppe ved "styret" og ikke nederst på hjulet slik som på nesten alle andre vogner. Synes det er så mye styr å låse hjulet foran når man må bøye seg ned til hjulet, mens på Bebe Confort låser man det enkelt mens man triller.

I tillegg er det kjempe praktisk at man kan bruke bagvognen i bilen istedenfor bilstol. I bagen er det et beltet som man fester babyen i, og bagen festes med "hemper/klemmer" til bilbeltet. Når babyen sover kan du enkelt bare løfte bagen over i bilen og babyen sover videre. Var veldig mange venner som var misunnelige på det. Men samtidig er det en del som mener at det ikke er like trygt for babyen å ligge i bag i bilen, men Forbrukerportalen testet nylig den nyeste bagen og den kom veldig bra ut i test. Bedre enn mange bilstoler.

Vognen blir også relativt liten når den slås sammen sammenlignet med andre vendbare vogner, faktisk den minste vi fant!

Den eneste ulempen egentlig synes jeg var at sittedelen er litt liten og åpen. Den er veldig flat og det er lite skjerming på sidene når babyen sitter i den. Men det var aldri noe problem, og på vinteren bruker man jo pose uansett, så da har det ingenting å si. Gutten vår er ganske lang og etterhvert når han ble større syntes jeg sittedelen ble litt liten for ham. det var for øvrig aldri noe problem, men jeg ville også ha en ren sportsvogn som kunne legges sammen litt enklere uten separat sittedel. Det skal dog sies at svigerinnen min brukt den til sin gutt til han var 3 år, og så aldri noe behov for en annen vogn.

Alt i alt synes jeg det er en god vogn som er veldig praktisk. Veldig mange finesser og fordeler som jeg har savnet i andre vogner jeg har forsøkt. Jeg skal for ørvig selge min hvis du er interessert... Veldig pent brukt til ett barn. Sportsvogndelen er svært lite brukt.

Denne har vi hatt to stykker av som sovevogn i barnehagen der jeg jobber. Da med sportsdelen, og denne er elendig! Kalesjen er veldig pinglete og holdt seg ikke på plass, og vogna veltet lett når sittedelen var vendt mot den voksne. Vogna virker litt "plæstik".

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...