Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, håper noen kan dele av sine erfaringer. Jeg er i gang med søskenforsøk. Har hatt et fersk og et fryseforsøk IVF på CFC. Vil nå prøve klinikker som dyrker embryoet i opp til fem dager før innsett. Håper det skal hjelpe meg. Skal bruke donorsæd fra Danmark.

Spania og Hellas faller ut pga pris, i Tsjekkia må jeg være i et forhold for å få hjelp.

Så nå har det vel kokt ned til AVA-klinikkene. Enten i St. Petersburg eller Riga.

Noen som har anbefalinger? Faktorer som er spesielt viktig for meg: pris, at legen har tid til å sette seg inn i mitt tilfelle spesielt.

Hører rykter om at Peter har blitt litt sånn som CFC, at de ikke har tid til pasientene sine. Noen som (ikke) opplever dem sånn?

Kom med dine erfaringer på godt og vondt og si gjerne hva grunnprisen er. Har sendt e-post til AVA Peter og venter spent på svar : )

Håper noen kan ta seg tid til å svare : )

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143461481-ava-riga-eller-ava-peter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sendte en e-post til AVA Riga og AVA Peter samtidlig i februar, jeg har enda ikke hørt noe fra AVA Peter......

Men med AVA Riga har jeg bare gode erfaringer med, og anbefaler dem på det varmeste. Tok bare 1/2 år fra første kontakt til innsetting av egg. Pris i AVA Riga er 6450 euro. Heller ikke AVA Åbo er hjelpsomme synes jeg, har vært i kontakt med dem også, etter 1 års venting så kuttet dem kontakten sånn helt uten videre.

Ved AVA-Peter dyrker de i fem dager, men du kan ikke bruke annen sæd enn den de har ved klinikken.

Ved AVA-Riga dyrker de tre dager og du kan bruke annen sæd.

Ved AVA-Peter er det dessverre ekstremt dårlig oppfølging - selv på viktige hastesaker (som f.eks. medisinering under forsøket) man får rett og slett svar alt for sent om man overhode får svar da. Jeg har selv måttet selvmedisinere pga dette. Jeg vil derfor ikke anbefale denne klinikken til noen. Ved AVA-Riga får man raskt svar.

Hei!

Du trenger ikke være i et forhold for å få hjelp i Tsjekkia. Det eneste de krever er at du og "mannen din" fyller ut et skjema som heter "consent" og som bekrefter at "mannen din" er ok med at du mottar egg fra donor. Dette skjemaet leverer du den dagen eggene settes inn, "mannen din" trenger ikke å være tilstede. Det er den Tsjekkiske loven som krever dette, men i virkeligheten er de klar over at det er fake. Du bare sier at du har en mann du.

Tusen takk for svar alle tre! Jeg fikk svar fra Peter etter bare tre-fire dager. Det virket som hun kunne starte opp umiddelbart. Men jeg blir betenkt når jeg leser svarene deres. Og så skriver hun at jeg må ha med egen sæd om jeg ønsker å bruke danske Cryos. Jeg orker ikke en gang tanken på å begynne å nøste i den tråden… Anonym 11. august: Er dette prisen på IVF eller på IVF med donoregg? Jeg har egne egg, skal bare bruke donorsæd fra Cryos i Danmark. Vet du prisen for det også? Skal kontakte dem selv, men vil vente til jeg har litt mer info om dem.

Anonym 15. august: Men må jeg ikke ha mannens underskrift? Jeg spurte dem om de måtte ha en slags offentlig bekreftelse på at jeg lever i et forhold og det forsto jeg at jeg måtte legge ved. Jeg vil selvsagt ikke gjøre noe kriminelt for å få barn, erstraffbart å forfalske offentlig dok i Norge. Eller fungerer det ikke slik i praksis? Er litt forvirret nå. Noen andre som har vært gjennom dette i Tsjekkia nylig?

Anonym 16:28; Jeg fikk til svar fra noen av klinikkene at man måtte ha en notarstemplet underskrift. Og da blir det straks verre, for det er jus-folk man må ha det hos, og da må mannen møte opp. En av klinikkene skrev at de måtte ha mannens underskrift, men det stod ikke noe om at den måtte være notarstemplet. Ut av alle skjamaene jeg fikk virket det som det bare var et skjema med hans navn og underskrift på.

Annonse

Ja, ang. underskrift. Jeg fikk gynekologen min til å skrive under og det holdt lenge. Jeg hadde med meg vennen min, som satt i gangen, og hans pass, men gynekologen ville ikke se noen av delene. Signert og stemplet:) Han vet utmerket godt at jeg er singel og det vet de på klinikken også:)

Annonse

Hei Håpefull38!

Svaret til anonym fra i går ligger lenger oppe på tråden. Hun har svart på en "undertråd"? og da legger det seg ikke nederst. Innlegg nr 7 overnfra.

Ja, disse sidene er noe herk. Synes det har vart lenge nok nå! Jeg orker ikke logge meg inn mer enn jeg må, men er oftere inne å leser.

Vi ble anbefalt av lege AVA Peter.

Tok en god mnd++ føre vi fikk svar på mailene fra AVA Peter. Når vi endelig fikk kontakt måtte vi purre på via tlf..

En upersonlig klinikk med høyt tempo. De virket litt små irritert når vi stilte spørsmål. Tar seg liten tid til passientene sine.

Visum går greit og få. Vi syntes det var litt stress da man først må booke fly/hotell føre man kan søke visum.

Har hørt mye godt om AVA Riga fra venner som har brukt klinikken, enklere og billigere er det der også. Fikk svar på mailen allerede dagen ettet.

Vi måtte være 11 dg i St.Petersburg, noe som var i lengste laget for oss.

For 2 pers St.Petersburg i mai koste fly,hotell og visum 22.000,-, mot Riga 4.000,-....

Lykke lykke til, håper dere lykkes hvor enn dere drar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...