Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange av dere som er på barseltreff? Hvor ofte treffes dere og hva finner dere på? Blir det bare cafe? Noen som ikke er på barseltreff? Hvorfor ?

Vår gruppe har ikke helt kommet i gang pga sommerferien, men vi skal starte opp igjen nå . Problemet mitt er at lille frøken hater cafeer, folk, sitte rolig - og hun hater trilling.... Så er litt redd jeg ikke får så mye ut av det...dessverre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pleide å møtes hjemme hos hverandre. Det var det beste, syntes jeg. Da gjorde det ikke noe om det ble litt skriking o.l.

Vi pleide også å møtes på babysang og gå tur.

Vi var aldri på kafe!

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Vi møtes foreløpig på helsestasjonen, men siden vi ikke får møtt hverandre så ofte som vi vil, skal vi nå starte å møtes hjemme hos hverandre, da kan ungene leke og bråke litt, mens vi prater og hygger oss :) Pleier å møtes minst en gang pr månde, men i sommer har det gått lengre, pga ferie.

Skrevet

Jeg har ikke vært på noe barseltreff enda.. vi flyttet til en annen kommune når småen var 1 mnd (20 min unna der vi bodde), og på den helsestasjonen jeg tilhører nå er ingen andre barn født i samme mnd. Helsesøster skulle sjekke om det var plass i gruppen mnd før, men det gjør hun nok sikkert etter ferien:)

Kjenner så mange som har barn rundt samme alder som jenten min, så kunne nok startet min egen barselgruppe, hehe...

Skrevet

Eldstemann er født på vinteren så vi hadde barseltreff hjemme hos hverandre. Begynte med litt trilling utover våren og sommeren, men da var vi så godt i gang med hjemmetreff på omgang og føtle vi fikk pratet mer og barna fikk mer kontakt med hverandre der så vi holdt oss stort sett til det. Vi traff hverandre hver uke og hadde det kjempekoselig.

Lillebror er vårbarn så der var det bare trilleturer helt fra start. Har stort sett truffet hverandre hver uke der også. Nå har vi etterhvert begynt med hjemmetreff også. Får mer ro til å prate og igjen får barna litt bedre kontakt enn om de bare ligger i hver sin vogn.

Cafe har vi aldri dratt på med noen av barselgruppene, synes ikke det er noe særlig med cafe og baby. Bråkete og styrete rett og slett. 'Hvis babyen din ikke liker å trilles, hva med bæretøy?

Skrevet

Dere som har hatt treff hjemme, hvordan fikk dere plass hjemme? Og hvor gjorde dere av alle vognene? Ikke lett å få med 8 vogner inn i en typisk Oslo bygård....

Skrevet

Jeg er ikke på barseltreff, helsestasjonen har ikke tilrettelagt for det og jeg har ikke selv tatt initativ til noe.

Skrevet

Jeg var med en gang så ble det ikke noe mer.

Uten bil og førerkort ble det vanskelig å bli med på det som ble planlagt.

Kjedelig, men sånn er det....

Skrevet

Vi har aldri pleid å ta alle vognene inn, selv om alle bor i hus. Vi lar bare vognene stå utenfor. I ditt tilfelle ville jeg kanskje droppet vogn fullstendig og bare brukt bæresele.

Skrevet

Akkurat det har jeg lurt på også. Barselgruppa vår starter neste uke. Det er ikke noe poeng for meg å ta med tullemor på kafé, for det syns hun er kjempekjedelig. Hun synes det er helt greit å trille, for en stund i alle fall. Det beste for både henne og meg ville jo være om besøkene var hjemme hos de som er med i gruppa, men jeg skjønner heller ikke hvordan man da gjør det med vogner. Vi bor også i Oslo, og jeg har absolutt ikke plass til flere vogner i gangen enn vår egen. Synes også det virker utrygt å sette vognene utenfor. Folk stjeler jo som ravner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...