Gå til innhold

Baby 2,5 mnd og tenner allerede????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt på 2,5 mnd og har slitt med trøske i 7 uker...han har derfor klødd mye i munnen men fikk ny medisin for to uker siden som tok all trøsken. Kløen har fortsatt etter trøsken forsvant og han våkner av at han febrilsk prøver å få hånden inn i munnen pga kløe...

Kan det være symptomer på at tennene allerede er på vei? Syns det var VEL tidlig, men litt rart at han skal klø så han dirrer hele gutten selv 14 dager at trøsken er borte...

Noen som har noen tanker evt tips til hva han kan få for å dempe kløen?

Fortsetter under...

Skrevet

Det er nok heller alderen, spennende med noe å tygge på. Jeg gikk å ventet på tenner på tassen min i 4 mnd for han siklet og ville tygge på alt. Har desverre ingen tips...

Skrevet

mi lille tøtte har villet ha hele handa i munnen siden hun var 2 mnd, er nå litt over 3 mnd. Trodde også det var tenner på gang da hun siklet i tillegg veldig masse. Men neida hun utoforsker nok bare hendene sine :) Hun har et enormet suttebehov i tillegg så når hun begynner å tygge på henda sine putter jeg inn smokken.

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Her har Guttorm klødd i gommene siden han var 2 månder, og sliter fortsatt, ingen tenner enda, men anntydning til 4 nede og 3 oppe.

Hva vi gjør for å lindre: bitering som kan ligge i kjøleskapet, dentinox (hjalp ikke før han var nermere 4,5 mnd!) og startet med tørre skelker når han var 3,5 mnd.

Skrevet

Min begynte tidlig å sutte på hendene;) Men noen får symptomer på tenner kjempe tidlig, men de trenger ikke komme før de er 5-6 mnd for det;) Har jeg hørt da... er førstegangs med ei jente på 4 mnd, så har ikke super peil akkurat;)

Skrevet

Det kommer opp veldig mange slike innlegg her inne, med 2-3 mnd gamle babyer som sikler og gnager, og som man derfor mistenker tenner på. Men det er nå en gang slik at babyer liker å putte ting i munnen, hele tiden, og når de på den alderen der gjerne oppdager at "hey, jeg kan jo putte hendene mine i munnen også", ja da putter de gjerne hendene i munnen og tygger og koser seg verre;) De bruker munnen som sitt viktigste sanseorgan, og sikkel er gjerne en naturlig del av det å være baby- tenner på gang eller ei. Så det trenger ikke å bety tenner, men kan rett og slett bare være typisk babyoppførsel, det er ikke så lett å vite alltid...

Gjennomsnittsalderen for første tann er forresten 6-8 mnd, men begge mine har vært tidlig ute og fikk sine første tenner i 3 mnds-alderen (i forbindelse med 3 mnds-vaksine/ feber). Så ingen regel uten unntak osv.. Dentinox ville jeg ikke brukt, det anbefales å begrense bruken av det pga fare for alvorlige bivirkninger (selv om sjansen er liten, er den ikke verdt å ta synes ihvertfall jeg..)

Annonse

Skrevet

Jeg ser det at mange snakker om at det er normalt å oppdagen hendene og sanse på denne måten, men det er IKKE slik med denne gutten. Han klør tydelig i munnen og blir heeeelt febrilsk når han ikke får fingrene inni! Hjelper ikke med smokk men når han får flaskesmokken å bite på så går det greit...

Har lest litt rundt og det sies at man kan ha symptomer på tenner i flere mnd før de kommer, og min mor sa at vi søskene begynte å få tenner rundt 4, 4 og en halv mnd så er nok sikkert noe sånn som er på gang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...