Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere her inne med gull i magen som ligger i seteleie?

Hva er i såfall planen videre med tanke på fødsel?

Jeg er i uke 35 - mini har ligget i seteleie de to siste månedene.

Skal på ul i neste uke for å se om hun har snudd seg- visst ikke skal de visst prøves på å snu henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg hadde seteleie sist, å de prøvde snu, noe som ikke gikk . Da avtalte de time til planlagt ks. Jeg var for liten til å føde i seteleie. (heldigvis )....

Skrevet

Hei!

Dette gullet har festa hodet i riktig posisjon (phuuu, en lettelse siden forrige var stjernekikker), men forrige lille ramp satt godt frem til fire uker før nedkomst. Da satt jeg på lillejulaften og trudde jeg skulle miste pusten, slett ingen liten bevegelse å snu en så stor baby på så liten plass ;) Men hun snudde seg altså av seg selv. Krysser fingre for at din også gjør det sånn på tampen, det gjør det hele litt lettere, og man er en bekymring mindre. Lykke til!

Skrevet

lillegullet her ligger i seteleie, har lagt sånn siden UL i uke 18.

jeg er i uke 37+1 nå, skal på sykehuset i morgen til lege, å finne ut hva vi skal gjøre videre.. om de eventuelt skal prøve å snu eller...gruer meg..

Skrevet

Jeg fødte en liten nydelig gutt i seteleie for snart 3 år siden.Han lå i sete de siste 12 ukene. Vet ikke om det er til noen trøst, men det gikk kjempe fint,ingen komplikasjoner. Gutten min var 3 kilo da han ble født to uker før tiden. hadde en fin opplevelse selv om det var setefødsel,det var mange leger,jordmødre og barnepleiere da han ble født, det var en trygghet. Jeg var kjemperedd da jeg fikk vite at han lå i sete,og jeg ville ha keisersnittt,men han kom før jeg fikk sjans til å snakke med sykehuset om det:) og det er jeg VELDIG glad for, utrolig glad for at jeg fødte på vanlig måte. Nå har jeg ikke andre fødsler å sammenligne med, men om babyen jeg har i magen nå ligger i sete, da blir jeg ikke redd i allefall:)

Masse lykke til :)

Skrevet

Hei,

Jeg har født i sete to ganger, og det gikk kjempefint. Kjempebra oppfølging, følte meg veldig trygg:)

Den første gangen prøvde de å snu babyen uten å få det til, VELDIG ubehagelig opplevelse så jeg sa nei takk den siste gangen. Er veldig spent denne gangen, men jeg har forberedt meg på setefødsel denne gangen også.

Skrevet

Dette tenker jeg på også om dagen, selv om jeg kun er i uke 30, snart 31. Er ikke helt sikker på om jeg ønsker å føde i seteleie. Synes første fødsel var tøff nok og måtte få hjelp av vacum.

Skrevet

Ja jeg vil gjerne føde i seeleie visst alt ligger til rette for det.

Problemet er bare at jeg ikke får gjøre det på det lokale sykehuset.

Her er det ikke akuttkirurgi så vi må 10 mil lenger nord.

Men må vi det så gjør vi selvfølgelig det!

Har ikke lyst på ks.

Hadde bare vært greit å fått være her - er jo her jeg har gått til kontroll - blitt kjent med jordmødrene og lokalene - føleer meg trygg her..

Skrevet

Jeg hadde baby i seteleie i nesten to måneder, så snudde hun seg rett før ultralyd i uke 37:) men hadde da allerede bestemt meg for at jeg ikke ville prøve snuing eller setefødsel pga første barnet var allerede ganske stort, og ville ikke føde et enda større i seteleie. Jeg ble frarådet snuing av legen og av flere som hadde prøvd det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...