Gå til innhold

Er Carena tvillingtrille en grei trille til bruk en gang i blant? Evt andre triller/vogner som er greie?

Anbefalte innlegg

Jeg har et barn på 1 år som jeg selvfølgelig har vogn til :) Men skal passe min niese noen dager innimellom (hun har bare deltidsplass i barnehagen) og da får jeg to 1 åringer som jeg gjerne skulle hatt med meg ut på tur.

Tenkte å kjøpe en brukt tvillingvogn slik at jeg får med meg begge barna, og har sett litt på Finn. Gidder ikke legge så mye mer enn ca 500,- i vogna da den bare kommer til å bli brukt ca 1-2 ganger i måneden + at den må stå ute i vinter (under en presenning da).

Er avhengig av at den blir liten sammenslått og at den er ikke veier så mye. Rett og slett et lettivnt tvillingtrille.

Meeeen, så er det jo en fordel om den er brukbar om vinteren også da, i hvertfall på måkte veier.

Fortsetter under...

jeg har den og den er greit nok til bruk en gang i mellom, men det er ikke en spes god vogn. Barna jeg triller på har en vektforskjell på 1,5 kilo, og vogna drar noe grusomt til den siden det tyngste barnet sitter på. Videre er det ikke spes lett å stille ryggene på vognen, veldig tungvint løsning.

Jeg har ikke brukt vogna på vinterføre, men tror ikke den er spes god på snø og slaps.

Ellers er jeg fornøyd, det er jo en rimelig vogn, og tilfredsstiller mine viktigste krav som fire hjul og separate kalesjer. Den er stabil og trygg, har også gode bremser og fine kurver. Man får det man betaler for

Hi her

Tusen takk for svar alle sammen. Virker som det er en okay vogn som dekker mine behov. Men en ting til. Har sett på litt forskjellige tvillingvogner på Finn, og flere av de har liksom en sånn "vegg" i mellom setene. Er den sånn at barna ikke så lett ser hverandre? Vil jo gjerne at de skal kunne sitte og se hverandre når vi går på tur da.

For de som er uten sånn "vegg" la jeg merke til var gamle brio og emmaljunga vogner hvor de delte felles sitteplate og rygg, slik at man ikke kunne justere ryggen for bare det ene barnet. For det kan man vel med Carena?

Annonse

Jeg har en slik trille, med 4 doble små hjul. Punkteringsfrie hjul. Har brukt vogna slik som deg, så la ikke mye penger i ny vogn. Vogna er imidlertid umulig på slaps og snø, så ikke egnet for vinteren. Trengte egentlig mest på sommerhalvåret

Så lenge kalesjene ikke er oppe, så ser barna hverandre når de sitter. Ikke når de ligger. Slår du opp kalesjene, så må barna bøye seg frem for å se hverandre. Imotsetning til et annet svar her, så synes jeg ryggene er kjempelette å justere! God plass under. Drar litt til den ene siden når barn med ulik tyngde sitter i vogna.

Kanskje jeg burde se etter en med ordentlige hjul... hmm

Er et par kilo forskjell på de små, men det får jeg heller bare leve med. Får heller legge matvarene under den letteste ungen ;))

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29681056

Men sånn som denne vogna da? Kunne det vært noe for mitt bruk? Den har jo ordentlige dekk og ikke sånne små, harde hjul.

Hi

DET er akkurat sånn som jeg mente over her med tre hjul. Helt suuper!! Denne vognen brukte jeg til mine fra de var 1 og 3 år, innimellom satte jeg også en ekstra bak den ene (slo ned ryggen). Vogna var like stabil og svingte ikke til siden. Kjempelett og grei også på snø. Ga bort vogna til en barnehage da jeg ikke trengte den lenger og den "lever" i beste velgående, over 7 år gml!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...