Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte for ca 2,5 døgn siden. I dag har det vært veldig melkespreng. Må pumpe ut litt før jeg skal amme for at min kjære Birk skal klare å få tak. Hvor lenge varte dette for dere andre? Regner med (og håper sterkt) at det bare er en fase som varer noen få dager til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg varte det noen dager, kansje maks en uke, før det begynte å stabilisere seg! satser på det ordner seg snart for deg også!! gratulerer med babyen :-)

Skrevet

Jeg tror det er snakk om dager. Husker ikke helt. Melkesprengen avtar gradvis. Alt er ikke fryd og gammen etter en uke, men det går gradvis bedre. Prøv evt. å håndmelke i stedet for å pumpe, det er litt mindre styr og det kan gjerne være nok å få ut noen få stråler så går det lettere. Hold ut, og lykke til!

Skrevet

Å, en uke føles leenge. Men men. Bruker bare en sånn manuell pumpesak, og tar bare akkurat nok til at ungen får tak, så det går vedig greit. Men godt er det ikke ;)

Takk for svar :)

Skrevet

Det går heldigvis over:) Mengden stabiliserer seg etter noen dager. Vær obs hvis du blir rødflammete og får feber, da kan det være brystbetennelse på gang. Selv fikk jeg de symptomene på dag 5.Puppene var noen enorme sprengte meloner, og smertefulle som f...! Løsningen ble å pumpe alt på begge brystene. Jeg trengte bare å gjøre det den ene gangen, mens andre må gjøre det flere ganger i inntill ett døgn. (Men dette er bare hvis du får betennelse, hvis du gjør dette utenom risikerer du å øke melkemengden og få ytterligere mer spreng:p)

Lykke til, det verste er snart over:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...