Gå til innhold

Sea Band virker helt strålende mot kvalmen på meg!

Anbefalte innlegg

Gjest Milla med 1 Jente og Spire

Hei!

Ville bare lage en tråd om det, i håp om at flere vil prøve det, og forhåpentlig kan dra nytte av det:)

Jeg startet med kvalme i uke 6, og merket at den var ganske plagsom. Jeg kjøpte Sea Band på Apotek1 for 112,- for to bånd.

De 2 første dagene virket de ikke særlig godt, men så justerte jeg litt på plasseringen, og nå har jeg truffet det riktige punktet! Har knapt merket kvalmen siden fredag formiddag nå!

Fortsetter under...

Hei

Starta med veldig kvalme i uke 5/6 jeg også. Og har strevd masse med kvalmen mens jeg har vært på jobb. Nå har jeg også prøvd sea band, og det funka bra for meg også. Eneste ulempen med det, er at folk reagerer på at du går med dem og mange skjønner at man er gravid. Hadde ikke tenkt å si noe til noen på jobb enda, men når jeg gikk med båndene fikk jeg spørsmål, og mange skjønte det....

Men virkelig effektiv ang kvalmen :o)

Så bra! :)

Det stimulerer jo kroppens beste kvalmestillende punkt.

Men man må finne akkurat punktet. Noen trenger også sterkere stimulering av punktet for å ha effekt. Man kan derfor med fordel trykke på det med jevne mellomrom :)

Akupunktur gir mye sterkere effekt, så du kunne jo prøvd det, Nutte :) Ellers så er vitamin B6 veldig bra mot kvalme også. Bruk den fra apoteket på 40 mg pr tablett, og ta en pr dag. Evt to tabletter de første to-tre dagene før man går over på en pr dag.

Kombinasjonen med B6 og akupunktur tar de fleste kvalmer :)

Gjest Milla med 1 Jente og Spire

Ja, det blir et lite problem med de synlige båndene rundt håndleddet... Foreløpig har vi stort sett vært hjemme, og de par gangene vi har dratt for å treffe kjente har jeg hatt langermet. "Heldigvis" er det ikke like varmt.

Jeg er bare 7+3, så det er jo litt tidlig å fortelle det foreløpig, men etter legetimen neste uke får vi se hva som skjer:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...