Gå til innhold

Oktoberjenter, hva har dere klart til baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sitter jeg klar som et egg til å få lillebror ut av magen, og har enda 82 dager igjen. litt kjipt, men tiden flyver jo fort så, jeg har begynnt å "rede" litt!

dette har jeg klart:

Vogn

Bilstol (begge kjøpt ny denne gangen)

kluter

håndklær

sengetøy

klær

ulltøy

babynest bilstolpose (etter storesøster)

2 sutter

badebalje

smekker

ammeinnlegg i ull

hengevugge fra purnatur.no (etter storesøster)

stellebord, men mangler stellepute

ammepute, cozyfix, (fått av min mor)

er det noe jeg mangler da?? klarer ikke helt å huske hva jeg må ha :)

uansett, lykke til på ferden jenter, gleder meg til oktober :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært klar lenge, og har lenge lurt på om jeg har vært vel tidlig ute...Mangler noen småting ennå, men går nok ikke lang tid for alt er på plass :)

dette har jeg klart:

Vogn

Bilstol (lånt av ett vennepar som kjøpte ny i fjor)

Sengetøy, dyne i to str.

Klær (arvet mye, fått en del)

Ulltøy (må kanskje ha litt mer)

2 sutter (fått i gratispakker fra BAM og Apotek1)

Ammepute

Sprinkelseng

Kommode til klær

Vognpose

Vognpose vår (fikk den med på kjøpet når vi kjøpte vogna)

Stelleveske

Ammeinnlegg (fått i gratispakker)

Av store ting mangler vi stellebord. Svigermor skal betale fikk vi beskjed om her om dagen, så var godt vi hadde spart den :) Blir nok kjøpt inn om kort tid.

Ellers mangler jeg småting. Ammeinnlegg i ull, håndklær, madrassbeskytter, gulpekluter, såpe o.l. Og sikkert en del andre ting :)

Skrevet

Glemte kurven han skal sove i i begynnelsen :)

Skrevet

Har alt mulig som finnes klart tror jeg hehe. Har en sønn på 12 mnd og når jeg gikk gravid med han var det jo sååå mye flott og fint å få tak i som ikke fantes for 14 og 17 år siden til de andre barna så jeg gikk litt amokk kan du si!!!

Har kjøpt inn litt rosa og en tvillingvogn+ en loola trille med maxi cosi adapter som kan brukes i begge retninger. Så har jeg kjøpt tripp trapp stol med baby sete + litt andre småting. Ja og så må jeg ikke glemme bedside crib siden storebror er for liten til å ha juniorseng foreløpig.

Skrevet

Jeg tenkte også å kjøpe det babysetet til tripptrappstolen, stolen har jeg fra jeg var liten =) men de var veldig dyre og de holder bare opp til 6 mnd, det var litt skuffende synes jeg. dama på butikken sa de var skuffende små. så jeg droppa det og kjøpte en vippestol i stedet. =) setter den på boder når jeg skal gi mat etterhvert.

glemte å skrive opp sprinkelseng. det har jeg fra de to andre. =) men må ha sengekant. men har ikke funnet en jeg liker enda! =)

Skrevet

Klart og klart fru Blom... Jeg er litt treg i oppstarten denne gangen, men mye har begynt å falle på plass.. Har i dag fått softbagger til vogna vi har kjøpt, så er barnerommet ferdig og der må vi bare få montert opp den ene sprinkelsenga. Den andre skal stå på vårt rom.. Vi har lest en plass at tvillinger liker å dele seng først tiden. Dyner og puter og høstposer til begge to er på plass fra før av. Vi mangler et barnesete, men det ordner seg i slutten av mnd, tror vi. Og så mangler vi en vippestol. Mye kluter og ullinnlegg er kjøpt inn, men klær tar jeg litt som det kommer. Har mye i rosa etter snuppa, men blir det en av hver denne gangen, mangler vi litt gutteklær. Det dukker sikkert opp når de kommer.

Merker man er andregangs denne runden. Har ikke stressa så mye med innkjøpene som sist.. ;-)

Skrevet

Oj, er jeg sent ute? Jeg har ikke kjøpt noen ting jeg... Er vårt første barn, men vi har mange som nettopp har fått barn (deres siste barn i følge de selv), så vi får nok en del utstyr. Men regner med det blir litt shopping de neste ukene. Ble litt redd i natt siden jeg ble sendt i hui og hast til sykehus med mulige premature rier, men alarmen var heldigvis falsk. Mens jeg lå med registrering på magen begynte jeg å tenke på alt som IKKE var kjøpt inn og så at pulsen min steg 10 hakk samtidig. Så kanskje like greit å kjøpe inn et og annet :-)

Gjest Gurimamma
Skrevet

Tror vi har sånn nogenlunde kontroll her i huset.. eller dvs vi har ordnet de største tingene, men flytter i nytt hus om en uke så får vel ikke helt kontroll før tingene kommer på plass.

Tenkte faktisk litt på det Fjellrypa skrev om.. Hva om ungen melder sin ankomst før tida ?!??

Jeg vet feks at vi trenger flere håndklær og ikke minst kluter.

Kan jo selvfølgelig bruke det vi har om det skulle knipe, men vil jo helst at den lille sarte babyhuden skal ha noe som er godt og mykt :)

På en annen side bør det jo ikke ta helt av heller... *kremt* med klær for eksempel

Har hamstra klær, og kan sikkert kle opp en hel fødeavdeling :)

Det er førstemann, så jeg lærer sikkert etter hvert.

Har i hvertfall som mål at jeg skal slippe å fly i butikker rett etter fødslen, så prøver å få ordnet det jeg tror jeg må ha, i hus til den store dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...