Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er en veldig stor uenighet iht. hvor smart det er å være inne på nettforum.

Skrive om sine bekymringer og lese om andres. Lese, lese, lese og lese.

Blir man kanskje litt mer stressa av dette, enn å bare nyte tiden med kanskje en bok om graviditet?

Jeg er selv en storleser her inne på BIM og deltar i flere spøsmål, men det var en liten ting jeg la merke til igår.

I dag er jeg 10-5 uker på vei, og jeg har ikke hatt tanken ennå på, at kanskje er fosteret mitt sykt eller ikke har det bra.

Men så lese jeg et innlegg om ei som var bekymret om kanskje fosteret hennes var funksjonshemmet og lurte på andre erfaringer rundt dette.

Og hva skjer i dag? Det er det eneste jeg omtrent leser om eller googler på.

Ikke bra, ikke bra.

Så derfor disse ord.

Er det bare meg som kanskje tenker litt for mye om alt man leser om her inne?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143460346-mer-usikker-av-bim/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, er ikke bare du som tenker på det man leser her inne :)

Var veldig aktiv her inne da jeg ventet 1.mann, og ble nesten syk av frustrasjon fordi at jeg leste så mye.

I tillegg leste jeg på meg symptomer og bekymringer.

Men nå leser jeg ikke sååå mye. Har mer erfaring og kjenner etter på det som er likt fra de andre gangene og det som er ulikt, skriver jeg på en lapp og tar med meg til legen på 1.sv.skaps kontroll / evt andre kontroller

;)

Nei jeg også merker at jeg er mye mer bekymret for at ting skal gå galt denne gangen.

Sist gang fant jeg ikke veien inn hit før jeg var 11 uker ca og jeg tenkte ikke tanken på SA eller lignende. MA visste jeg ikke en gang hva var.

Nå er jeg stadig på toalettet for å sjekke om jeg blør hvis jeg syns jeg har hatt litt unormalt vondt i ryggen eller magen. Men hva er unormalt liksom? det visste jeg ingenting om før jeg begynte å henge her..:P

Nei uff, det er til både glede og frustrasjon at jeg er her inne tror jeg:)

mest glede da:)

prøver å sile ut de mest deprimerende innleggende men det er jaggu ikke lett når man er nysgjerrig av natur:p

Syns det var mer stressende å lese i bøkene - for der er det jo bare én mening, én vinkling - her kan jeg ihvertfall få skreket ut hvis jeg er uening, og kan få inspill fra flere. Diverse tragedier rundt babyer i magen har jeg klart å få med meg fra folk i nærmeste omgangskrets uansett - og der er jeg sånn at jeg lager en 'boble' rundt meg, og tar bare inn positiv og nyttig info. Hadde det sånn md 22. juli nå også - kjente det nesten helt fysisk som en boble rundt meg, syns til og med lyder ble dempet - mens venner og familie gråt og gråt rundt meg.

Føler meg heldig som har det sånn, og tenker at det nok er flere som kunne hatt nytte av å sette opp litt sperre, og bare tenke 'dette angår ikke meg'.

Hei til alle som blir bekymret av å lese på BIM.

Vent med å komme på nett til etter uke 28, da er det masse gladhistorier å lese om fødsler og annet.

Snakk med jordmor eller legen din hvis du er bekymret for noe.

Man må huske på at man ofte skriver inn bekymringene sine på slike forum som dette. Det vil si at det er litt overrepresentasjon av de tingene som kan gå galt her. For det er kanskje nettopp de som har behov for å snakke.

For de aller fleste så går jo svangerskapet bra og man føder friske barn. Men for en bitteliten del av de gravide, så byr det på utfordringer.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...