Gå til innhold

Erfaringer med stripping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart inn til jordmor for å bli strippet å prøve å få gang på ting:) andre som har prøvd dette å fødselen har startet? Har 3cm åpning, livorhals helt utflatet, veldig moden å baby ligger helt nede, håper dette virker:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei! nå kan jeg desverre ikke svare på det du lurer på. Men hvordan får man time til det, ringer man bare jordmor og spørr om hun kan strippe deg?

jeg har lest litt om det, om det ser ut til at mange fødsler starter etter en slik time, hvis man er moden, og det er jo du:) men som sagt ingen erfaring!

lykke til :)

Skrevet

jeg ble strippet med forste mann.. var da 39 uker og hadde hatt maserier av og paa i to dager. hadde 2 cm aapning og utflatet livmorhals. etter strippingen begynte riene aa bli tettere og vondere, ringte til foden paa ettermiddagen og fikk beskjed om aa ta en varm dusj.. om det var ordentlige rier ville de fortsette, om ikke ville de avta.. og de sluttet helt etter dusjen, saa gikk aa la meg i halv 11 tiden paa kvelden og da gikk vannet, og VONDE rier startet umiddelbart med 4 min mellomrom.

saa fra stripping til vannavgang/start paa rier gikk det ca 10 timer.. 11 timer seinere var prinsessen ute :)

jeg tror det hadde mye med strippingen aa gjore at det begynte den dagen, saa jeg har tenkt aa sporre om de kan strippe meg denne gangen ogsaa! :)

Skrevet

Har etter å bli strippet idag bare hatt litt mensmurringer utover dagen, fremdeles ingen rier:/ så tviler på d skjer så mye her enda, men hvor vondt skal det gjøre å bli strippet? Var ubehagelig, men hadde sett for meg det skulle være mye vondere.lurer på om jordmor kunne "røsket" litt mer?

Skrevet

Det var foresten jordmor som foreslo stripping, så behøvde ikke spør etter det. Men de gjør det vel som regel viss man ønsker det å er rundt termin :)

Skrevet

Striping gjør vondt dersom man ikke er moden..

Skrevet

Da skal jeg nok være gla for at det ikke var så veldig vondt, er veldig moden ihvertfall så der er da noe :)

Skrevet

Startet det med noe i natt da?

Jeg ble strippet sist pga mye kynnere - og jeg var så sliten på slutten. Når jeg kom på sykehuset hadde jeg 3 cm åpning - en time etter hadde jeg 6. Da fikk jeg ikke lov til å reise hjem igjen. Hehe, og jeg som ikke hadde pakket bagen engang! Grunnen til at jeg ikke fikk reise hjem er at min fødsler har gått så fort... Mannen min kom opp og vi fikk fødestue - ALT var klart til å ta i mot den lille skatten. Hehe - men det ble en lang dag, kjente mensenmurringer men hadde overhodet ikke vondt. Når klokka var ni på kvelden var det fortsatt 6 cm. De ut fant da ut at de ville ta vannet for å se om det skjedde noe mer...

En time etter var prinsessa i armene mine ;-)

Skrevet

Nei har ikke kjent den minste ting inatt:/ masse kynnere men de blir jo aldri vonde! Lurer rett å slett på om jordmor ikke tok i nok, skal tilbake før helga, så håper hun kan gjøre det litt verre da:) men strippet hun deg til 6 cm, eller ble det 6 cm uten at du hadde vonde rier? Man regner vel fødsel for igang etter 4 cm?:)

Skrevet

Jeg hadde 3 cm når jeg kom inn... Og etter at hun hadde strippet meg så fikk jeg beskjed om å gå litt rundt i gangene på sykehuset før jeg kom tilbake til henne for å sjekke om det hadde blitt noe mere åpning.

Når jeg da kom tilbake så hadde det gått fra tre til seks...

Nå skal det sies at jeg har veldig greie fødsler i starten - ikke så mye jeg kjenner før jeg kommer til rundt 6 cm. Kjenner bare mensenmurringer - men ikke noe mer.

Men når jeg da kommer til seks cm så skal jeg lver deg at det gjør vondt!!!! Da er smertene så ekstremt intense - men det har kanskje årsak i at alt skjer på nesten en time vil jeg tro.... (de siste cm fra 6 - 10 mener jeg altså).

Blir jo spennende å se hva hun sier på kontrollen da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...