Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Hei! Tidlig ute, men liker å være det Hvilken vinterdress tenker dere kjøpe til barna deres ? Er vel ikke kommet inn så mange steder , men noen har sikkert klare valg. Selv hadde barnet mitt ifjor dress fra Sparkjøp, og en fra Kapahl, men den ble sjeldent brukt. Sparkjøp sin var best i passformen. De i bhg sa også at hun var en av de som alltid var varme å tørre da hun kom inn. (ikke svett ) Og at Reima var best, bare var tull Er nok ulike meninger der, men jeg har ikke råd , eller ser vitsen med såå dyre dresser, når det finnes mye annet bra Tilbake til saken ja Jeg har i år fått 2 dresser fra Europris. Noen som har erfaringer med de? De kan virke litt tynne, men kansje bedre bevegelighet i de. Tenkte kjøpe ull undertøy og fleece i år og. I bhg her er de sjeldent ute om det er over 10 minus...Husker fra ifjor kjøpte endel av foreldrene inn dyre plagg, for å holde bare varme, men når de ikke sover, eller er ute over 10 minus, ble det endel som var "bortkasta" til bruk der iallefall.. Og sko, blir en annen sak, får ta en kikk i butikkene.. Ifjor kjøpte jeg ett fint par, men viste seg siden at de var testet dårligst i test :S Så kjøpte og ett par cherrox, fra økonomisko, de har holdt henne varm å tørr Beklager langt innlegg
Underveis --> Skrevet 8. august 2011 #2 Skrevet 8. august 2011 Jeg tenker som så at om du har to dresser, så har de noe å bytte med om den ene blir våt. Greit at en dyrere dress kanskje tåler slitasje mer, og kan arves mellom barna, men de vokser jo ut av de med en gang. Her i huset holder i alle fall en dress bare en sesong. Må ha ny neste år fordi han vokser så fort. Jeg ville brukt ullundertøy og en god lue og skjerf. De er i aktivitet, så de blir ikke så kalde som oss som kanksje ikke er like ivirge på aking og snøhulegraving. Vi er kjempeheldige og får Didrikssons veldig billig. Ikke best i test, registrerer jeg, men vi er veldig fornøyd med det vi har, både av regntøy, jakker og dresser. Vi kjøpte to vintersko i fjor. Ett par Skofus (som fikk dårligst i test, men som vi syntes fungerte helt fint), og et par dyre, skikkelige vintersko. Kommer nok til å gjøre det samme i år. Jeg fryser skikkelig lett på føttene og har du først forfrosset dem så er du kjørt resten av livet! Gode vintersko. Helst så gode at man bare trenger en tynn ullsokk nedi. Er myyyye snø og vinter her da. Hva vi skal ha i overgangen i høst er jeg ikke sikker på. Skal uansett kjøpe nye støvler, så blir vel litt store, og så ullsokk nedi når det blir litt kaldt. Mulig det blir et par cherrox på ham. Synes nå det er dyrt også jeg da! Får liksom bare brukt det i noen få måneder *sukk*
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #3 Skrevet 8. august 2011 Var ganske kaldt her ifjor , å endel snø. Får sjekke litt på sko ja Har kjøpt inn ordentlige ull sokker og bodyer så langt Kjekt å handle sånt på tilbud fra ifjor Blir brått dyrt å ta alt på engang! Jeg kjøpte en Didrikson dress ifjor å den var sååå lang i str, så måtte bytte inn igjen. Hadde ikke mindre str der jeg var da:) Hadde Helly Hansen "finlandshette" ifjor, som passer i år og, veldig kjekk passform , å holder hn varm Mange slike som er så vide rundt ansiktet så da blåser det bare inn på øra..
Lemonia Skrevet 8. august 2011 #4 Skrevet 8. august 2011 Coop sin vinterdress var en av de som fikk best i test i fjor. Den er ikke spesielt dyr. Vi hadde den til eldstemann og han var alltid varm og god. Nå fikk vi den dressen i gave, og før det hadde jeg spurte de ansatte i barnehage hvilke dresser de hadde best erfaring med (regner med de har peiling de som faktisk ser hvilke barn som er tørre og varme) og de foretrakk Reima. Ikke bare fordi den holdt barna varm, men fordi den hadde god bevegelighet (det er dessverre noe de ikke tar med på testene og mange billige dresser er kanskje varme, men er veldig harde og tykke og lar ikke barna bevege seg fritt). Jeg vet ikke helt hva vi går for i år. Får se om det kommer en ny test, ellers går vi nok for en av fjorårets vinnere igjen. Skjønner forresten at ikke alle har råd til de dyreste dressene, men et tips er å kjøpe neste sesongs dress når de har salg om våren. Da kan du lett få dresser til halv pris.
*Lissi* Skrevet 9. august 2011 #5 Skrevet 9. august 2011 Jeg kjøpte 2 reima dresser til under 1000,- i januar. Veldig fornøyd med det. Synes ungene beveger seg veldig godt i dem, og pleier å være gode og varme.
Tullsjura Skrevet 12. august 2011 #6 Skrevet 12. august 2011 TROLL sine vinterdresser! helt klart! vi har hadd både de, og reima sine, å helt klartt er TROLL dressen best. de er varme og vanntette, å bevegelige! gutten min går i en friluftsbarnehage, å er ute i allslaks vær, å de ansatte skryter av dressen, å ambefaler den til andre foreldre som spør hva de skal kjøpe til barna sine.. så den ambefales på det sterkeste altså! men nå skal jeg jo si, at jeg var førnøgd med reimadressen også, men den er en tanke dyrere,,
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #8 Skrevet 12. august 2011 Reima vinterdress Superfit vintersko og viking sherrox Nøstebarn tykk finnlandshette+ullfleece lue. Kjører på for 3. året på rad, strålende fornøyd
Imogene Skrevet 22. august 2011 #9 Skrevet 22. august 2011 Jeg har i grunn aldri prøvd noe annet enn Reima til mine barn. Men eldstemann får i år en Ticket dress og en todelt Reima. Snuppa på 2,5 år får en Reima eller ticket dress ( har ikke bestemt meg ) også har hun en reima dress som jeg arva fra en venninne som nr to dress. Sko blir det nok Viking. Vinteren er dyyyyr.. :/
Jente09+lillegutt12 Skrevet 12. september 2011 #10 Skrevet 12. september 2011 VI hadde reima i fjor og var fornøyde med den. I år har vi kjøpt Didrikson, rett og slett fordi den var best i test i fjor. Den var rimelig (1000) og virker varmere enn reima-dressen fra i fjor i hvert fall.
gullfisken83 Skrevet 13. september 2011 #11 Skrevet 13. september 2011 I fjor bestilte jeg bevernylon dress fra Stormberg til barnehagen. Veldig fornøyd med den. Den har "gummi/plast" i rompa og deilig for som kan tas ut i vår/høst sesongen. Denne dressen får vi faktisk brukt i år også ) Tidligere har vi hatt coop sin friendsdress, også veldig varm og god dress
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå