Gå til innhold

UVI - hvilke råd/behandling har dere fått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt utslag på leukocytter på kontroll de siste ukene, men siden det ikke har vært utslag på blod og bakterien har vært "rolig" (som legen har forklart det som) har jeg ikke fått antibiotika, bare beskjed om å drikke masse, c-vitamin, holde seg varm osv osv). Men går nå liksom og engster meg litt for dette, har jo ikke lyst til å føde med UVI, kanskje ha ekstra svie og være slapp i formen før denne kraftanstrengelsen som nærmer seg!

Noen med lignenede erfaringer?

Håper det er bra med dere ellers, damer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tidligere i svangerskapet har jeg fått antibiotika. Men nå når det er 4 uker igjen mente legen det ikke var vits så lenge det bare slo ut på leukocytter, mest sansynlig var det forurenset urinprøve som er veldig lett å få når en er gravid med økt utflod osv. Grunnenn til at de er kjappe med å behandle uvi er at det kan starte fødselen for tidlig. Fått beskjed om å gjøre forebyggende tiltak som ekstra væskeinntak.

Skrevet

Ok, omtrent samme svar som hos meg da. Gjør jo forsåvidt ikke noe om fødselen setter i gang hos meg nå heller, er godt i gang med uke 38. Får bare håpe ikke formen forverrer seg, vil nødig føde med feber...

Skrevet

Føler du at du har plager pga. uvi syns jeg du skal kontakte lege igjen. Selv har jeg aldri kjent noe som helst når jeg har hatt uvi som gravid.

Skrevet

Hei,

Fikk samme beskjed hos jordmor. Har hatt uvi mange ganger dette svangerskapet, men har nå tatt tranebærkapsler og drukket masse vann. Det har hjulpet meg, og jeg har ikke trengt antibiotika siden jeg begyntecpå det.

Skrevet

Jeg har hatt mye UVI i svangerskapet, har gått på 3 antibiotika behandlinger. Men nå på slutten har det roet seg. Hold deg varm, ulltruser er kjempe bra! Drikk masse appelsinjuice, det er så surt at det dreper bakteriene, tranebærkapsler (rådfør deg med legen din først).

Men, det er utrolig viktig at du ikke går med UVI uten å behandle det. Er ikke bra med infeksjon når man er gravid.

Jeg gikk for lenge med det sist gang, og det gikk opp i nyrene. IKKE å anbefale...

Lykke til :)

Skrevet

Men i og med at det ikke er spor av blod så er det kanskje ikke uvi.

Uansett bør de sende u-prøve til dyrkning , for å være sikker.

Jeg fikk antibiotika for 2 uker siden og er veldig glad for det. Viste seg at jeg i tillegg hadde en streptokokk-b infeksjon (GBS) så skal behandles med ab iv under fødselen. Jeg hadde forresten fult utslag på blod også.

Dra på legekontoret eller fødepol å lever en u-prøve og be dem sende den til dyrkning. Stå på ditt...;-)

Lykke til og god bedring!

Skrevet

Da har jeg fått dyrket en ny urinprøve, som viste (hura!!!) "bare" 2 på leukocytter (det har altså gått ned fra 4) ikke blod eller nitritt eller annet tull, så da var det bare å drikke, drikke, drikke sa legen. Men helst ikke appelsinjuice var rådet jeg fikk, MASSE sukker! Drikk heller vann med sitronsaft og ta C-vitamin var rådet jeg fikk. Så nå er ulltrusa og sokkene på, og vann inntas i mengder!

Dollypop - bra du fikk sjekka og behandlet, det der hørtes ikke bra ut! Lykke til med fødsel :-)

Og alle andre med UVI eller annet rusk: God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...