Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Finnes det som pulver og man blander ut, og hvordan gir man det til babyen?
El1 Skrevet 8. august 2011 #2 Skrevet 8. august 2011 Jeg begynte med å gi grøt i melka da sønnen min var 3 1/2 mnd. Jeg brukte nestle risgrøt 4 mnd og en skje mindre grøt enn mme. Nå er sønnen min 7 mnd og da bruker vi svensk velling, den får du kjøpt drikkeklar eller du må tilsette vann, men disse er fra 6 mnd. Husk egen smokk til velling som heter for tjukkere væske.
Løvinna82 Skrevet 8. august 2011 #3 Skrevet 8. august 2011 hvis jeg forstod deg riktig, så bruker du måleskjeen til MME, og dersom det står 6 skjeer til 180 ml vann på MME pakningen, så tar du 5 skjeer med grøt i 180 ml vann?
El1 Skrevet 8. august 2011 #4 Skrevet 8. august 2011 Riktig. Tror ikke det er noen fasit på dette, men sånn har jeg alltid gjort det. Jeg bare prøvde meg fram og dette var slik sønnen min likte det best. På de svenske pakkene står det 3/4 dl pulver til 200 ml vann. Dette blir vel ca likt... Det står jo på pakkene at grøten skal blandes med vann, men jeg har altså brukt det til mme og det har gått kjempebra!
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 8. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2011 Så flott med raske svar! Gull dette forumet her, tusen takk! :-)
El1 Skrevet 8. august 2011 #6 Skrevet 8. august 2011 Bare hyggelig, lykke til. Jeg har brukt velling mye, synes det er kjempe enkelt hvis vi er på besøk hos noen eller ute, istedenfor alt griset og styret med grøt. Jeg ga det også om natta, så holdt det med ett måltid. Veit mange bruker det hvis ungen er sjuk. Nå gir jeg velling fordi det er eneste måten jeg får i han mme, men nå bruker jeg mer og mer svensk velling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå