Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har reist til syden med baby på rundt 9 måneder som kan komme med noen tips?

Vi skal sitte på fly i 6 timer å flyet går i halv 7 tiden på morgenen,er d lurt å ha en softbag da? Å får vi ha med kokt vann å mme gjennom tollen?

Hvis dere har noen smarte tips/råd så tar jeg gjerne imot =)

Skrevet

Jeg har ingen baby på 9 mnd, men en på 6 mnd- og vi har allerede reist med fly fire ganger. Du har lov til å ta med deg alt nødvendig av mat og drikke til barn under 2 år gjennom tollen, så du kan trygt ta med vann og mme :) Og hadde jeg vært deg, så hadde jeg defintivt tatt med en softbag, litt slit å ha babyen sovende oppå seg om det skulle vise seg at h*n sover hele veien... Flydur er veldig søvndyssende ;) Kan være greit å ha en bæresele eller sjal av noe slag også, så har du hendene fri til andre ting på flyplassen, og inn/ut av flyet. Er ganske mye som skal holdes orden på når man skal reise av biletter, leker, legitimasjon, smokker osv :)

Lykke til, god tur! :)

Skrevet

Takk for svar:)

Så bra vi kan ha med alt av mat til baby,da ble d mye mindre å tenke på=)

Har en bæresele så den skal jeg ta med,hadde ikke tenkt på det jeg!

ja det var det med soving jeg tenkte på,så er vel lurt å få tak i en softbag,håper hun sover endel på flyet =)

Skrevet

Lurer på litt av det samme her . Hva gjør man med vogn / seng osv? Sender man med dette? Store vogna ? Og reiseseng? Koster det mye ekstra? Vår emmaljunga kombi vogn er jo gedigen... Men fin å sove i om dagen i stedet for å bare ta med trille. Hva gjørdere?

Skrevet

Er det forresten spesialbagasje? Må det meldes fra på forhånd?

Skrevet

Jeg har kjøpt en liten trille som er god å ligge i å god demping i hjulene så tenkte å bare ta med den.Tror ikke vogn er spesialbagasje men er kanskje forskjell fra flyselskapene,det må jeg sjekke.

Vi ba om reiseseng på hotellet så vi slipper å ha med det,prøver å ha minst mulig å reise med=)

Skrevet

Vogn sendes som spesialbagasje. Det koster ikke noe ekstra, men sikkert lurt å sjekke ut hva deres flyselskap skriver om dette på nettsidene sine.

VI kjøpte en Prampack som man kan pakke vogna inn i. Den kostet litt, 1400 tror jeg, men da er vogna mye mer beskyttet enn bare med plast rundt. Har sett flere på finn.no som leier ut prampack, så det går jo an å sjekke ut!

Skrevet

Vogn, bilsete, reiseseng og alt som ikke får plass i en "vanlig" koffert eller bag må sendes som spesialbagasje. Når du bestiller billetter velger du jo antall kolli, og da må du også regne med det som skal sendes av spesialbagasje. Om billettene allerede er bestilt, så kan du ringe inn til selskapet og få de til å legge til det antall kolli du må ha ekstra. Det er mulig du må betale litt, men det er ikke store summen. Når jeg reiser så har jeg alltid med bilsete m/trille, og dette går som 1 stk kolli. Det koster vel 40 kr ekstra pr. kolli du har med når du reiser med norwegian, med sas er jeg litt usikker. Men om man dukker opp på flyplassen uten å ha ordnet dette i forkant, så tror jeg prisen blir litt høyere, sånn som det blir med vanlig bagasje også. Hadde jeg vært deg, A_K, så hadde jeg tatt med vogna, reiseseng leier de som regel ut til en billig penge på hotellene. Det går jo også an å bare ta med en softbag, og legge denne i trillen om du kan legge ryggen på trillen helt ned :) Men alt som kan gjøres i forkant er det lureste, så slipper man å få noen overraskelser :)

Skrevet

Og det er som hun over her sier, det blir VELDIG fort skader på store vogner... Så det kan være lurt å ha prampack, eller rett og slett bare droppe å ta den med :P

Skrevet

Jeg tok flyet med min lille knerteline på 10 mnd her forleden, og hun ville ihvertfall IKKE sove kan jeg fortelle :P Altfor mye spennende å se på rundt seg, og altfor mye støy og lyder som forstyrrer. Men babyer er jo forskjellige, så hvis hun vanligvis har et godt sovehjerte og ikke er så nysgjerrig av seg kan det sikkert gå fint å sove litt i softbagen. Fruktnett var forresten redningen her- det kunne hun sitte og sutte lenge på, og dermed drøyde vi tiden og tålmodigheten ganske bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...