Gå til innhold

Oi, han er blitt en liten rampegutt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han klyper meg!! Og så bare ler han av meg når jeg setter grenser... Og han kaster brødet på gulvet ved matbordet! Han nekter ete selv ved bordet, jeg må mate han. Får han kjeks har han ingen problemer, og det han har kastet på gulvet kan han gjerne trykke i seg etterpå, så det er ikke det at han ikke greier....

Når andre setter grenser, lager brummelyd og sier "NEI" om han fikler på noe han ikke får lov til, tar han til seg hånda og lager furteleppe. Han kan bli illsint også, men han skjønner hva de sier og hva som menes... Men meg bare ser han på og ler av når jeg sier "NEI".

Utrolig frustrerende... Han er jo verdens morsomste og deiligste lille kar også da, men nå begynner han i barnehagen til neste uke, og jeg synes ikke det er så kult med en liten tass som går rundt og klyper de andre barna...

Hva skal jeg gjøre?? Han klyper sinnsykt hardt :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les tråden "Råd om "nei-ting" nedenfor. Der fant jeg masse intr. ting.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

At han bare ler av deg, er vel en måte å teste grenser på. Ofte er det jo sånn at de tester ut de menneskene de er tryggest på - altså deg. Bare vær fast på at nei betyr nei, og hvis han fortsetter med det du har sagt nei til, så får det konsekvenser. Klypinga er vel bare en periode (og igjen, dette med å teste grenser på den han er tryggest på), det er slett ikke sikkert at han kommer til å klype noen av de andre barna. Sønnen min slår og biter meg støtt og stadig, men i barnehagen er han snill som dagen er lang.

Bare slapp av du, det går over :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...